PARTNER PORTALU

E-sklep jak saper. Myli się tylko raz

Autor: PB 25 marca 2021 10:23

E-sklep jak saper. Myli się tylko raz Wśród wszystkich badanych internautów, jedynie 12% nie zauważa problemów podczas zakupów online. Fot. Shutterstock

17 proc. konsumentów deklaruje, że zdarzyła im się sytuacja, kiedy podczas zakupów w Internecie coś zdenerwowało ich na tyle mocno, że postanowili nie kontynuować w ogóle zakupu. Wśród osób, które kupują w internecie nawet kilka razy w tygodniu ten wskaźnik wyniósł już 58 proc.  – wynika z raportu Mobile Institute Co (u)gryzie e-commerce. To znaczy, że klienci nie wybaczają e-sklepom falstartów, bo mają multum innych opcji.

Ponad połowa badanych przyznaje, że do tego typu sytuacji doszło dość niedawno, a jedna czwarta wskazuje na ostatni zakup. Jak w takiej sytuacji reagują klienci? Aż 76% opuszcza e-sklep i omija go w przyszłości oraz szuka alternatyw w sieci.

Wśród wszystkich badanych internautów, jedynie 12% nie zauważa problemów w żadnym z obszarów, o jakie byli pytani, tj. kontaktu z e-sklepem, użyteczności e-sklepu, dostaw, prezentacji produktów, ofert i promocji oraz płatności. 11% e-kupujących, a 17% kupujących przynajmniej kilka razy w miesiącu, potwierdza, że zdarzyło im się, że coś im przeszkodziło podczas zakupów w danym e-sklepie.

Zwykle aż 40-60% wszystkich konsumentów stanowi grupa tzw. „obojętnych”. Są to osoby, które same z siebie (czyli bez dodatkowej zachęty) nie dzielą się opiniami zarówno w sytuacji zadowolenia jak i wtedy, gdy napotykają na problem z e-sklepem. Nie należy ignorować milczących klientów. E-sklepy powinny inicjować dialog z konsumentami i zbierać od nich feedback dotyczący zakupów.

Aż jedna trzecia badanych w sytuacji gdy napotka na jakiś problem podczas zakupów w sieci, kieruje się do innych e-sklepów. Większe szanse na odpowiedź i poprawę e-sklepowi dają konsumenci często kupujący w sieci, tj. kilka razy w miesiącu lub częściej. Wpływ na to ma fakt, że kupują regularnie w tych samych miejscach, a zatem jedna „wpadka” nie przekreśla w ich oczach całego doświadczenia zakupowego i historii relacji z e-sklepem. Pozytywne „wspomnienia” w przeszłości mogą zatem odpowiednio wpłynąć na reakcje klienta w momencie, gdy e-sklep nie spełni w jakimś obszarze jego oczekiwań

13 procentom e-kupujących i 16 procentom kupujących często zdarzyło się porzucić koszyk zakupowy w sklepie internetowym, czyli nie dokończyć zakupów i opuścić sklep. Najczęściej powodami takiej sytuacji są problemy z płatnością (27%), brak konkretnego produktu (25%), wysoki finalny koszt (24%) czy problemy z korzystaniem z e-sklepu (strona, która długo się ładuje, nieintuicyjna, niedostosowana do urządzeń mobilnych).

Aż jedna czwarta kupujących online przyznaje, że zdarzyła im się sytuacja, gdy chcieli dokończyć zakupy w sklepie internetowym, lecz produktów nie było już w koszyku. Wśród kupujących nawet kilka razy w tygodniu odsetek ten wynosi aż 56%. W jaki sposób zachowa się klient, który wrócił do e-sklepu w celu dokończenia zakupu, ale „zastał” tam pusty koszyk? 37% badanych zrezygnuje po prostu z zakupu.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8154

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.