E-sklepy nie gotowe na nowe przepisy o RODO. Grożą im milionowe kary
Za niespełna trzy miesiące – 25 maja – zacznie obowiązywać w Polsce RODO, czyli nowe unijne regulacje o ochronie danych osobowych. Przedsiębiorcy mają obowiązek zabezpieczyć te dane przed dostępem osób nieupoważnionych. W branży e-commerce pełną gotowością do spełnienia tego wymogu może się pochwalić – jak szacują specjaliści ds. ochrony danych osobowych – mniej niż 1,5 tys. sklepów internetowych.
Według badań PwC zaledwie 3 proc. przedsiębiorstw w Polsce ocenia, że jest w pełni przygotowanych do nowych wymogów. Połowa przyznaje, że w 30 proc., a jedna piąta deklaruje, że jeszcze w ogóle nie zaczęła przygotowań.
Najlepsza sytuacja – jak wynika z rozmów DGP ze sklepami internetowymi – jest w dużych i międzynarodowych e-sklepach. Zapewniają one, że już się dostosowały do nowych przepisów.