Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

E-sklepy nie gotowe na nowe przepisy o RODO. Grożą im milionowe kary

Tylko co dwudziesty z 29 tys. e-sklepów jest dostosowany do nowych regulacji o ochronie danych osobowych, czyli tzw. RODO. Spóźnialscy ryzykują: mogą dostać karę do 20 mln euro – informuje Dziennik Gazeta Prawna.
Reklama

Za niespełna trzy miesiące – 25 maja – zacznie obowiązywać w Polsce RODO, czyli nowe unijne regulacje o ochronie danych osobowych. Przedsiębiorcy mają obowiązek zabezpieczyć te dane przed dostępem osób nieupoważnionych. W branży e-commerce pełną gotowością do spełnienia tego wymogu może się pochwalić – jak szacują specjaliści ds. ochrony danych osobowych – mniej niż 1,5 tys. sklepów internetowych.

Według badań PwC zaledwie 3 proc. przedsiębiorstw w Polsce ocenia, że jest w pełni przygotowanych do nowych wymogów. Połowa przyznaje, że w 30 proc., a jedna piąta deklaruje, że jeszcze w ogóle nie zaczęła przygotowań.

Najlepsza sytuacja – jak wynika z rozmów DGP ze sklepami internetowymi – jest w dużych i międzynarodowych e-sklepach. Zapewniają one, że już się dostosowały do nowych przepisów.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum