Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-sklepy powinny już przygotowywać się na Black Friday. Jak to zrobić?

Niektórzy konsumenci zaczynają poszukiwania ofert już trzy tygodnie przed Black Friday. Konsumenci szukają obecnie przede wszystkim pozytywnego doświadczenia zakupowego, dlatego stworzenie go w rzeczywistości online stanowi główne wyzwanie dla branży e-commerce.
Reklama
  • Globalne dane pokazują, że sprzedaż online wzrosła o 22% na początku grudnia 2020 (w stosunku do roku 2019).
  • Europejczycy swoje zakupy planują: Francuzi 18 dni, a Niemcy 24 dni przed Black Friday.
  • Sklepy internetowe aby utrzymać się na rynku nie mogą być zależne od jednorazowych transakcji w trakcie gorączki zakupów. Kluczowe jest zbudowanie lojalności odbiorców.

 

Popularność wyprzedaży z okazji Black Friday i Cyber Monday systematycznie rośnie. W 2020 r. wartość towarów sprzedanych na całym świecie podczas Czarnego Piątku była aż o 168% wyższa niż w roku poprzednim. E-sklepy chcąc zdobyć i utrzymać klientów muszą już teraz dobrze przygotować się do sezonu. Zwłaszcza, że

Zakupy w sieci mimo otwartych sklepów?

Z danych CBOS wynika, że zakupy online robi już niemal dwie trzecie Polaków. Wśród użytkowników internetu jest to aż 86%. Widać, że tendencje, które można było zaobserwować w początkowej fazie epidemii, utrwaliły się.

W szczycie sezonu zakupowego 2020 wiele sklepów było otwartych, z dodatkowymi środkami bezpieczeństwa. Mimo to klienci robili zakupy online. Globalne dane pokazują, że sprzedaż online wzrosła o 22% na początku grudnia 2020 (w stosunku do roku 2019). Sezon wyprzedażowy ma więc olbrzymi potencjał dla branży e-commerce.

Ścieżka zakupowa online

Obecnie każdy etap procesu zakupowego odbywa się online. W sieci klienci odkrywają produkt, porównują oferty i podejmują decyzję. Zamiast przemierzać alejki swoich ulubionych sklepów, przeszukują i przeglądają witryny internetowe. „Polowanie” na idealne oferty zaczyna się na długo przed Czarnym Piątkiem, który w tym roku odbędzie się 26 listopada. Klienci ze Stanów Zjednoczonych sprawdzają strony produktów, które chcą kupić w specjalnych ofertach, średnio już 14 dni przed rozpoczęciem wyprzedaży. Europejczycy swoje zakupy planują jeszcze wcześniej – Francuzi 18 dni, a Niemcy 24 dni przed Black Friday.

− Sprzedawcy nie mogą zakładać, że klienci rozpoczną proces zakupowy dopiero 26  listopada. Oferta i witryna sklepu powinny być gotowe znacznie wcześniej. Konieczne jest również rozszerzenie komunikacji np. w social mediach. Aktywne informowanie o ofercie powinno zacząć się już kilka tygodni przed „Czarnym Piątkiem”. Warto zadbać również o stałych klientów poprzez personalizowane sugestie produktów czy zniżki dopasowane do ich preferencji  – podkreśla Luca Mastroianni, Head of International w firmie PrestaShop.

Liczy się doświadczenie

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.