Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-sprzedawcy spodziewają się rekordowych wyników, bo połowę zakupów zrobimy online

Jak pokazuje 24. edycja badania „Zakupy świąteczne 2021”, firmy Deloitte, prawie połowa Polaków zrobi zakupy świąteczne w Internecie (47 proc.). Na prezenty, żywność i spotkania z najbliższymi planujemy przeznaczyć średnio 2 129 zł. Decydując się na zakupy internetowe najczęściej wybieramy platformy typu marketplace i e-sklepy. W sieci będziemy poszukiwać również inspiracji prezentowych (52 proc.).
Reklama

W te święta planujemy wydać ponad 200 zł więcej niż rok wcześniej. Tę nadwyżkę przeznaczymy głównie jedzenie i picie oraz podróże w okresie okołoświątecznym. Przyczyn zwiększonego budżetu należy doszukiwać się we wzroście cen, jeżeli chcemy kupić te same produkty co rok wcześniej, musimy wydać więcej - wyjaśnia Anita Bielańska, dyrektor w dziale Konsultingu, liderka Consumer Industry w Deloitte. 

69% Polaków widzi wyraźne podwyżki, z tego powoduj zamierza nieco oszczędniej gospodarować środkami. 4 na 10 Polaków pogorszenie sytuacji finansowej łączy z COVID-19.

53 proc. Polaków, myśląc o bożonarodzeniowych wydatkach, planuje zakupy w sklepach stacjonarnych, zaś 47 proc. z nich wybiera online. W sklepach stacjonarnych kupujemy przede wszystkim żywność i napoje, tak deklaruje aż 85 proc. ankietowanych, jedynie 15 proc. skorzysta z oferty dostępnej online. Na zakupy przez Internet najczęściej decydujemy się w przypadku organizacji podróży i czasu wolnego (71 proc.). W porównaniu z rokiem poprzednim zainteresowanie aktywnym wypoczynkiem wzrosło o 55 proc. Chętnie także korzystamy z e-commerce przy wyborze akcesoriów elektronicznych (64 proc.) czy prezentów związanych z hobby (63 proc.). Popularnością w Internecie cieszą się również karty prezentowe oraz zabiegi zdrowotne i kosmetyczne (60 proc. i 58 proc.).
Po dobra luksusowe w sieci sięgnie 51 proc. Polaków. Tam też często szukamy kosmetyków i perfum oraz odzieży i obuwia (47 proc.). Karmy i produkty dla zwierząt, a także meble i dodatki do domu kupuje online już 45 proc.
- W tym roku już prawie połowa świątecznego budżetu zostanie wydana online. Rok temu było to 42 proc. Niezmiennie Polacy zdecydowanie wolą kupować żywność stacjonarnie, co deklaruje 85 proc. badanych. Podobnie było w roku poprzednim, kiedy taką odpowiedź wskazało 83 proc. Z drugiej strony przy wyborze elektroniki i realizacji hobby coraz chętniej zakupy dokonujemy online. W porównaniu do roku poprzedniego widoczny jest wzrost na poziomie kolejno 7 proc. i 12 proc. Kosmetyki, odzież i dobra luksusowe kupujemy równie chętnie w obu kanałach sprzedaży - mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, Deloitte Digital.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.