Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-sprzedaż LPP to 22 proc. przychodów. Potrzebny magazyn na zwroty i nowe zamówienia

Rozbudowa sieci magazynów dedykowanych obsłudze e-commerce to odpowiedź polskiego producenta odzieży na dwucyfrowe wzrosty sprzedaży internetowej i rosnący zasięg e- sklepów.
Reklama
  • Nowy Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim o łącznej powierzchni 64 tys. m2 zwiększy wydajność logistyki LPP m.in. w Polsce, krajach bałtyckich i na Ukrainie.
  • Umowa obejmuje wynajem dwóch połączonych hal magazynowych.
  • W drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 sprzedaż internetowa LPP zwiększyła się o blisko 28% r/r i stanowi już 22% przychodów firmy.

 

Pierwsza hala zajmująca 12 tys. m2, funkcjonuje już od lipca br. i jest przeznaczona do obsługi zwrotów. Z kolei uruchomienie drugiej hali, dedykowanej wysyłce zamówień internetowych na powierzchni 49 tys. m2 i ponad 2 tys. m2 przestrzeni biurowej, planowane jest w kwietniu 2022 r. W tym terminie magazyn ma osiągnąć pełną funkcjonalność i rozpocząć kompletowanie wysyłek. Wynajem obiektu od Panattoni to największy kontrakt magazynowy dla e-commerce w historii gdańskiej spółki, w wyniku którego powierzchnia dedykowana obsłudze sklepów internetowych LPP zwiększy się o ponad 30%. 

Magazyn do zwrotów, magazyn do nowych zamówień

Projekt nowego Fulfillment Center LPP zlokalizowanego w Panattoni Park Tricity South II zakłada wydzielenie hali wysyłkowej o powierzchni 49 tys. m2 wraz z 2 tys. m2 przestrzeni biurowej oraz części przeznaczonej do obsługi zwrotów z e-commerce zajmującej 12 tys. m2. Hale będą połączone łącznikiem, dzięki czemu zachowane zostaną ciągi komunikacyjne przy jednoczesnym podziale funkcjonalności obu budynków. Wynajem kolejnego magazynu typu Fulfillment Center to odpowiedź polskiego producenta na rosnące zainteresowanie klientów zakupami online i wynikające z tego zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię operacyjną. W drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 sprzedaż internetowa LPP zwiększyła się o blisko 28% r/r i stanowi już 22% przychodów firmy.

- Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż internetowa naszych marek rośnie w tempie dwucyfrowym i nic nie wskazuje na to, by ten trend uległ znaczącym zmianom. Działając na ponad 30 rynkach online widzimy też, że wydajność logistyki staje się kluczowym elementem budowania przewagi sprzedażowej. Biorąc pod uwagę ostatnie lata, ale również prognozy dla e-commerce, rozbudowa sieci Fulfillment Centers, zlokalizowanych jak najbliżej klienta, będzie determinować wyniki sprzedaży, ale też wpływać na optymalizację kosztów logistyki – komentuje Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.