Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

e-zabawkowo.pl: 20 proc. ruchu w 2017 roku pochodziło z Facebooka

Dobra obserwacja grupy docelowej oraz inwestycja w social media pozwoliły w sklepie internetowym e-zabawkowo.pl zwiększyć ilość zamówień w 2017 roku o ponad 69 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. W tym samym czasie sprzedaż w sklepie wzrosła o ponad 70 proc.
Reklama

Według Raportu Gemiusa “E-commerce w Polsce 2017” ponad połowa (54 proc.) badanych internautów kupuje w sieci (w 2016 roku było to 48 proc.). Najpopularniejsze produkty to: odzież, dodatki i akcesoria - 73 proc., na drugim miejscu znalazły się książki, płyty i filmy (70 proc.), a na trzecim sprzęt RTV/AGD (58 proc.). Branża dziecięca w 2017 roku zamyka pierwszą dziesiątkę. 46 proc. kupujących wskazało na zainteresowanie asortymentem dziecięcym. To o 5 proc. lepszy wynik niż w 2016 roku. 

Według danych sklepu internetowego e-zabawkowo.pl ruch ogółem w 2017 roku zwiększył się o ponad 14 proc. w porównaniu do 2016 roku. Wśród kupujących znaczącą przewagę stanowiły kobiety - ponad 80 proc. dokonujących transakcji. 

Najliczniejszą grupą byli odwiedzający w przedziale wiekowym 24-35 lat (niemal 53 proc.). W analogicznym okresie w 2016 roku statystyka ta wyglądała niemal identycznie. Nadal najwięcej kupuje wyż demograficzny z lat 80-tych.

- Analizując dane demograficzne kupujących zauważyłem na przestrzeni ostatniego roku wzrost klientów w wieku powyżej 55 lat. Nie są to mocno znaczące liczby - niemniej ta grupa w sposób zauważalny aktywowała się. Przy zakupach zwracają uwagę na jakość produktów, dopytują o atesty - chcą być pewni, że wybierają bezpieczną zabawkę - mówi Marcin Mielczarek, właściel e-zabawkowo.pl.

Ponad połowa ruchu w ostatnim kwartale 2017 roku pochodziła w e-zabawkowo.pl z mobile (a w 2016 roku wartość ta wynosiła ponad 48 proc.). Jednocześnie źródło to wygenerowało 30 proc. transakcji. Udział ruchu z urządzeń stacjonarnych, choć odrobinę spadł w porównaniu do 2016 roku i wyniósł 45 proc., odpowiadał za ponad 64 proc. wszystkich transakcji w sklepie.

Co ciekawe niemal 20 proc. ruchu w 2017 roku pochodziło z najpopularniejszego kanału social media - Facebooka. W ostatnim kwartale 2017 roku ilość konwersji z tego źródła wzrosła o ponad 100 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku. Z czego udział sprzedaży z wykorzystaniem telefonów jest ponad pięciokrotnie większy niż w 2016 roku. To zdecydowanie wyróżnia ten serwis społecznościowy z grona wszystkich kanałów social media wykorzystywanych przez właściciela sklepu do działań promocyjnych. Znaczenie mają nie tylko kampanie prowadzone z wykorzystaniem Facebook Ads, ale także wszystkie bezpłatne aktywności w ramach serwisu (prowadzenie fanpage), które w naturalny sposób pozwalają budować społeczność wokół marki, dbać o relacje z klientami, podtrzymywać zainteresowanie ofertą. Przekłada się to w sposób znaczący na sprzedaż. W przypadku reklam - właściciel e-zabawkowo.pl zmienił ich ukierunkowanie z ruchu na konwersję. Działanie to szybko przełożyło się na wzrost liczby zamówień, przy jednoczesnym spadku ruchu.

Branża zabawkarska wymaga nieustannego śledzenia trendów nie tylko od strony technologii, ale też potrzeb grup docelowych. - Ostatnie lata pokazały duże zainteresowanie ekologicznymi rozwiązaniami. Kupujący wolą wydać więcej, ale mieć pewność co do pochodzenia produktu, wykorzystanej technologii i materiałów. Są skłonni zapłacić wyższą cenę, za lepszej jakości artykuł - dodaje Marcin Mielczarek.

Właściciel inwestuje nie tylko w nowe marki. - Mam świadomość, że sklep internetowy to biznes, jak każdy inny. Wymaga działania z mojej strony. Szukania rozwiązań wspierających sprzedaż. To, co miało znaczenie w moim przypadku, to powierzenie kampanii AdWords profesjonalnemu zespołowi - dzięki temu liczba transakcji wzrosła o ponad 68 proc. - przyznaje Mielczarek.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum