Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

EEC: Handel ery cyfrowej. Zrównoważony e-handel (pełna relacja)

Technologia jest dziś na usługach handlu, a dane wiedzą lepiej, co konsument chce kupić. To wyzwanie dla omnichannelowych detalistów, zwłaszcza w nieprzewidywalnych czasach. Drugim, równie istotnym elementem, są zrównoważone zakupy w nowej erze konsumpcjonizmu - to wnioski z debaty „Handel ery cyfrowej. Zrównoważony e-handel”, która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Reklama
  • Zachowania klienta zmieniają się dziś bardzo dynamicznie i handel musi za nimi podążać.
  • E-commerce jest branżą, która skorzystała na pandemii, ale handel tradycyjny jest dziś bardzo potrzebny.
  • Retail i konsumenci muszą realnie zadbać o środowisko.

 

- Doświadczenie pandemii wpłynęło na handel i konsumentów. Czy wiemy, co może wydarzyć się w najbliższej przyszłości? - zapytał panelistów prowadzący debatę Karol Tokarczyk, analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight.

Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP S.A. uważa, że zarówno klienci, jak i handel pędzą wciąż ku nieznanemu.  - Od 18 miesięcy nie mieliśmy „normalności”: lockdown, otwarcie, lockdown, potem strach przed kolejnym lockdownem. Teraz mamy okres hossy i dobre wyniki, ale to wszystko spowodowało, że ani klienci ani biznesy nie doświadczają normalności od wybuchu pandemii. Klienci przez ostatnich kilkanaście miesięcy przeszli przyspieszoną lekcję cyfryzacji, są otwarci na zmiany, ale z drugiej strony ich przyzwyczajenia, które materializowały się przez blisko ostatnie dwa lata powoli blakną, a oni sami już nie pamiętają, jak chcą się zachowywać. Klient wsiadł do pociągu, który pędzi w jakimś nieznanym kierunku, ku nowej normalności. Mieliśmy w tym czasie skokowe wzrosty commerce’u, który obecnie rośnie już nieco wolniej. Klient dopiero w tej chwili rozpoczął podroż do  nowych przyzwyczajeń, nowych zachowań i nowej rzeczywistości - powiedział.

Droga ku nowej normalności

- Jako retailerzy stoimy przed trudnym wyzwaniem - klient zachowuje się inaczej, a jego zachowania zmieniają się bardzo dynamicznie. Musimy razem z nim wsiąść do tego pociągu, pogodzić się z tym, że nasze przyzwyczajenia sprzed roku już nie mają oparcia w faktach i nie spełniają jego potrzeb. Obserwacja zachowań to już za mało, musimy zaufać danym. Tam najbardziej widać zmiany. Analityka danych, analityka zachowań klienta w e-commerce, sklepie, podróży między kanałami jest dziś najbardziej istotnym zadaniem. Przed nami rollercoaster zmian. To co było - odeszło i już nie wróci - dodał wiceprezes LPP.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.