Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

EEC: Handel ery cyfrowej. Zrównoważony e-handel (pełna relacja)

Technologia jest dziś na usługach handlu, a dane wiedzą lepiej, co konsument chce kupić. To wyzwanie dla omnichannelowych detalistów, zwłaszcza w nieprzewidywalnych czasach. Drugim, równie istotnym elementem, są zrównoważone zakupy w nowej erze konsumpcjonizmu - to wnioski z debaty „Handel ery cyfrowej. Zrównoważony e-handel”, która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Reklama

Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper S.A. podkreślił, że kilka ostatnich kwartałów to niezwykły czas dla rynku e-commerce’owego.
- Rynek handlu elektronicznego niewątpliwie skorzystał na pandemii. Widzimy duży i szybki przyrost liczby firm sprzedających w sieci, które cyfryzują się w przyspieszonym tempie. Te przedsiębiorstwa zostały de facto trochę do tego zmuszone, to nie był ich świadomy wybór. Ta lekcja e-commercu dla merchantów nie zawsze jest usłana różami - to duży wysiłek operacyjny, organizacyjny i mentalny. Ten rok jest dla e-commerce’u rokiem wyzwań - wartość rynku rośnie, ale gdybyśmy weszli głębiej w dane, to zobaczymy, że dynamika słabnie, a udział w całości rynku handlu detalicznego jest dużo niższy niż w 2020 roku, gdy wyniósł 14 proc. - mówił prezes Shopera.

Jego zdaniem droga do sukcesu w internecie jest kręta i długa - nie wystarczy pojawiać się na platformie marketplace czy otworzyć e-sklep, żeby od razu zostać rekinem e-biznesu. - To skomplikowany proces. Brakuje w Polsce strategicznego podejścia do rozwoju rynku usług cyfrowych. Istotne nie jest to jak rynek będzie wyglądał jutro, ale to jak chcemy, żeby wyglądał za 10 lat. Liczba kupujących i sprzedających na tle innych rynków wciąż wygląda dość blado, natomiast dynamika jest wysoka, bo startujemy z niskiego poziomu. Większość przedsiębiorców jeszcze nie zaczęła handlować w internecie. Jesteśmy na początkowym etapie rozwoju. Wciąż wielu Polaków kupuje w sieci sporadycznie bądź wcale - wyjaśnił ekspert.

Bez danych firmy są ślepe

- Handel i e-commerce bardzo dobrze sobie poradziły w pandemii, teraz jest czas na to, aby  przedsiębiorstwa poukładały swoje procesy wewnętrzne. Wcześniej nie było na to czasu, bo trzeba było po prostu prowadzić biznes. Bez danych, bez analityki firmy są ślepe - mówił Piotr Frankowski, director, SAS Institute.

- Dane są fundamentem każdej decyzji biznesowej. Czasami podejmujemy decyzje błyskawiczne, kiedy dane nie zdążą nam jeszcze dać informacji, co powinniśmy zrobić. To decyzje intuicyjne, od tego nie da się uciec. Sytuacja pandemiczna spowodowała ogromną złożoność procesów. Pojawiła się nieprzewidywalność, bo wszelkiego rodzaju analizy historyczne nie były adekwatne do sytuacji. To ogromne wyzwanie dla przedsiębiorstw. Te, które mają dobrze poukładane informacje, zbierają sygnały z całej organizacji. W wielu firmach dane są jednak porozrzucane. Mamy dane, na których się opieramy w logistyce, dane klienckie w programach lojalnościowy, dane handlowe wokół kategorii zakupowych. Firmy które widziały cały łańcuch wartości podejmowały dużo lepszej jakości decyzje i wygrywały - tłumaczy Piotr Frankowski.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.