PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

EEC Online: Największym wygranym kryzysu są magazyny

Property News 5 czerwca 2020 11:20

Rozwój e-commerce zmienia strukturę powierzchni magazynowej na rynku. Coraz częściej są to obiekty last mile delivery, czyli magazyny typu cross dock. Mniejsze formaty pozwalają szybciej dostarczyć konsumentom zamawiane przez nich towary – powiedział podczas EEC Online Bolesław Kołodziejczyk, dyrektor działu badań rynkowych i doradztwa Cresa Polska.

Największym wygranym sytuacji, w której się znajdujemy jest rynek nieruchomości magazynowo-przemysłowych.

- Ta branża radziła sobie bardzo dobrze jeszcze przed wybuchem pandemii. W ciągu ostatnich trzech lat powiększał się o 2,5 mln metrów kwadratowych rocznie. Obecnie jest ich około 19 mln – wylicza Bolesław Kołodziejczyk, dyrektor działu badań rynkowych i doradztwa Cresa Polska.

Pierwszy kwartał tego roku okazał się również bardzo dobry. – Nie zauważyliśmy żadnego wpływu pandemii na dane. Deweloperzy, najemcy i inwestorzy czekają, obserwują rynek i nie sygnalizują, aby ich decyzje strategiczne dotyczące tego segmentu miały w istotny sposób ulec zmianie – tłumaczy Kołodziejczyk.

Dzieje się tak dlatego, że część firm już wcześniej się zorientowała, że łańcuchy dostaw, czy też ich dostępność do klientów docelowych na rynku europejskim wymaga tego, aby zarówno od strony magazynowej, jak i produkcyjnej znajdować się bliżej rynków zbytu.

- Dodatkowo mamy rynek e-commerce, który już od jakiegoś czasu napędza popyt na powierzchnie magazynowe. Rozwój tej branży powoduje, że zmienia się charakterystyka powierzchni magazynowej. Coraz częściej są to magazyny typu last mile delivery, czyli magazyny typu cross dock. Te mniejsze formaty pozwalają szybciej dostarczyć konsumentom zamawiane przez nich towary – uważa Bolesław Kołodziejczyk.

Zdaniem eksperta najbardziej przegranym sektorem jest rynek handlowy.

- Nasycenie powierzchnią handlową w Polsce od jakiegoś czasu już było bardzo wysokie. Dzisiaj jest ono porównywane do sytuacji w Wielkiej Brytanii, czyli wynosi około 400 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Pandemia tak naprawdę tylko przyspieszyła transformację tego segmentu. Nie oznacza to, że wszystkie obiekty jednakowo odpowiadają na obecny kryzys. Wiadomo, że rynek handlowy będzie się zmagał z dużą nadpodażą – wyjaśnia Bolesław Kołodziejczyk.

Więcej na www.propertynews.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6430
Ilość aktualnych ofert: 475954

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,75

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.