EEC Review: Trendy w e-commerce: Teraźniejszość i przyszłość

W 2021 roku sprzedaż online przekroczyła 100 mld zł, a e-handel doszedł do ponad 10 proc. udziału w rynku sprzedaży detalicznej. W 2022 roku rynek ma szasnę urosnąć o kolejne 20 proc., licząc wartościowo. W ujęciu wolumenowym wzrost może sięgnąć ok. 12 proc. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce sięgnie 162 mld zł.
W co inwestują liderzy rynku e-commerce w Polsce dziś?
Kluczowe jest bieżące monitorowanie ścieżki klienta – zarówno poprzez badania jakościowe, jak i ilościowe oraz nieustanna optymalizacja w każdym z tych obszarów. Przy coraz bardziej złożonych procesach i środowiskach online warto wspierać się modelami predykcyjnymi czy sztuczną inteligencją, które pomagają w wyborze efektywnej ścieżki zakupowej. Dlatego aplikacja CCC oferuje dziś m.in. opcję visual search, inteligentną wyszukiwarkę trendów, stories, blog z poradami modowymi i atrofertę dla naszych klubowiczów, a lada moment umożliwimy wirtualne przymierzanie butów – mówi Jakub Jasiński, dyrektor ds. rozwoju omnichannel w Grupie CCC.
Naszym strategicznym celem była ekspansja do kolejnych miast i systematyczne poszerzanie zasięgu, dlatego inwestowaliśmy
przede wszystkim w infrastrukturę magazynową oraz dostawczą.
Kolejnym istotnym przedmiotem podejmowanych przez nas inwestycji był rozwój rozwiązań IT w Barbora Polska - mówi Viktoras Juozapaitis, dyrektor zarządzający Barbora.pl.
- W tym roku planujemy zarówno poprawę istniejących procesów obsługi klienta, jak i dalsze inwestycje w technologię typu „headless commerce”, rozwój narzędzi Business Intelligence i aplikacji mobilnych oraz automatyzację poszczególnych procesów dotyczących obsługi zamówień, zwrotów i zarządzania towarem. Do tego dodać należy dalsze prace w obszarze ekspansji międzynarodowej – mówi Tomasz Koźbiał, E-Commerce Director OTCF (4F, Outhorn).
- Zmiany wprowadzone w sklepach, dzięki którym mogły one również spełniać funkcję punktów realizacji zamówień, oferować usługi zdalnego planowania, przebudowa strony IKEA.pl i dalsze wdrożenia aplikacji mobilnej IKEA skutkowały wzrostem udziału sprzedaży online w całkowitej sprzedaży do poziomu 29 proc. Jest to skok o 9 proc. rdr. Postawiliśmy też na rozwój sieci Punktów Odbioru Zamówień IKEA w całym kraju, Skrytek IKEA w wybranych sklepach oraz dostęp do Paczkomatów – mówi Aneta Gil, liderka ds. komunikacji zewnętrznej IKEA Retail.
- Postawiliśmy na wprowadzenie nowych systemów oraz stabilizację
narzędzi pod e-commerce. Nowy system ERP, Salesforce czy też
front oparty na Magento 2 to tylko niektóre z wdrożonych innowacji. Założone przez nas cele objęły także dostosowanie logistyki i procesów,
wdrożenie crossdock oraz narzędzi raportowych – mówi Konrad Jezierski, Omni-Sales Director, członek zarządu Komfort.
- Inwestujemy w wyszukiwarkę tekstową i zdjęciową, by ułatwić przeszukiwanie asortmentu a jednocześnie rozwiajamy studio foto, mechanizm „stylizacji” i udoskonalamy filtrowanie na stronie oraz system rekomendacji. W tym samym czasue optymalizujemy i sporo inwestujemy w sprawność logistyczną naszej organizacji uruchamiamy nowe formy dostawy i zwrotu, a także pracujemy nad estetyką naszych opakowań – mówi Bogusław Kwiatkowski, członek zarządu Answear.com i dodaje, że firma przygotwouje się do budowy drugiego magazynu logistycznego.
Pobierz raport w formacie pdf, zamieszczony poniżej i Zarejestruj się na EEC 2022 - 25-27 kwietnia 2022 w Katowicach.