Eksperci: Rynek e-commerce zrewolucjonizują błyskawiczne dostawy

Autor: MondayNews 25 maja 2018 09:34

Eksperci: Rynek e-commerce zrewolucjonizują błyskawiczne dostawy Fot. Shutterstock

Możliwość odbioru czy też wysyłki produktów przy okazji zakupów może zachęcić konsumentów do częstszych wizyt w sklepach Biedronki. Projekt Grupy Jeronimo Martins, zainstalowania w swoich sklepach maszyn paczkowych, na razie obejmuje 300 urządzeń i nie zagraża pozycji InPostu, ale jego konkurencja będzie rosła. Sieci handlowe coraz mocniej wchodzą w segment e-commerce – pisze MondayNews.

Pomysł portugalskiej firmy sprzyja rozwojowi transakcji online, choć to jeszcze nie jest rewolucja. Tę przyniosą dopiero błyskawiczne dostawy, korzystające z autonomicznego transportu drogowego. Pojawią się w Polsce najwcześniej za 5 lat, gdy zostanie do nich dostosowane prawo i zwiększy się poziom bezpieczeństwa technicznego. Za 10 lat artykuły będą dostarczać klientom drony.

Z raportu firmy Gemius „E-commerce w Polsce w 2017 roku” wynika, że w ramach e-handlu 22% rodaków korzysta już z paczkomatów, czyli maszyn do odbioru przesyłek. Rynek rośnie, a napędza go ograniczenie sprzedaży w niedziele. Dodatkowo, w opinii Macieja Ptaszyńskiego, dyrektora generalnego PIH-u, cały handel zmierza w stronę convenience – wprowadzania nowych usług, jak cashback, opłacanie rachunków w sklepie, coolomaty do odbioru świeżej żywności czy ładowanie samochodów elektrycznych. Nic dziwnego, że Biedronka zdecydowała się przetestować urządzenia paczkowe w swoich placówkach.

– To bardzo dobry ruch, który z pewnością wpłynie na rynek paczkomatów, zdominowany w tej chwili przez InPost. Jeronimo Martins podaje, że początkowo urządzenia będą umieszczane we wnętrzach sklepów. Oznacza to, że sieć chce przetestować swoją usługę. W ten sposób może sprawdzić, czy przybędzie klientów, którzy przy okazji odbioru paczki zrobią u nich zakupy. Zdecydowanym atutem Biedronki jest duża liczba placówek w dogodnych dla konsumentów lokalizacjach, więc projekt ma szansę osiągnąć sukces – komentuje Hubert Majkowski, Country Manager z Hiper-com Polska.

Na razie portugalska sieć planuje zainstalowanie ok. 300 urządzeń. Nie jest to jeszcze rewolucja. InPost wciąż będzie miał przewagę na rynku, dzięki swoim całodobowo działającym Paczkomatom. Natomiast w sklepach klienci będą mogli korzystać z usługi tylko, gdy będą one otwarte. A zautomatyzowane „szafki” do odbioru i wysyłki paczek nie są już niczym nowym. Jednak dla konsumentów dobrą wiadomością jest samo pojawienie się konkurencji.

Według Country Managera Hiper-com Polska, na razie mamy do czynienia z eksperymentem, obserwowanym przez sektor usług. Sieć może odnieś sukces, a inni pójdą w jej ślady. Największy gracz na rynku, czyli InPost, także aktywnie szuka współpracy m.in. ze stacjami paliw. 


  • Kamil 2018-06-16 17:08:59

    Jak ktoś zobaczy kolejki jak za komuny do kasy to napewno przy okazji odbioru paczki zachce podłaczyć sie z koszykiem pod kolejke🙂

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7807

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,79

  • Śr

    7,28

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.