PARTNER PORTALU

Ekspert: Dalszy wzrost w e-commerce będzie się opierał na BLIK i płatnościach mobilnych

Autor: dlahandlu.pl, PB 3 marca 2021 10:39

Ekspert: Dalszy wzrost w e-commerce będzie się opierał na BLIK i płatnościach mobilnych Ubiegły rok zdecydowanie należał do BLIKA. W przeciągu kilku miesięcy wartość transakcji wykonywanych za jego pomocą urosła aż o 3 mld zł - mówi Paweł Działak, prezes Tpay. Fot. mat. prasowe

Pandemia spowodowała, że konsumenci ze starszych pokoleń (X, czy baby boomers) zaczęli wykazywać zachowania zakupowe podobne do generacji Z, czyli najmłodszych użytkowników e-sklepów – mówi Paweł Działak, prezes Tpay. - Myślę, że najbardziej gwałtowny wzrost nowych klientów mamy za sobą - miał on miejsce podczas pierwszego lockdownu, jednak nigdy nie wrócimy już do wyników sprzedażowych sprzed pandemii – ocenia ekspert.

Czy widoczne są zmiany w zachowaniach i preferencjach klientów? Czy w kryzysowej rzeczywistości klienci kupują inaczej?

Oczywiście, czas pandemii bardzo mocno wpłynął na zwyczaje zakupowe klientów. Przede wszystkim tymczasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych wymusiło na klientach skorzystanie z możliwości e-commerce. Dla wielu z nich były to pierwsze zakupy online. Jeśli trafili na sprawnie działający e-sklep z dobrze zintegrowanymi płatnościami, ich doświadczenia zakupowe prawdopodobnie były pozytywne. To może spowodować, że niechętnie wrócą do tradycyjnych sklepów.

Zmiana nastąpiła również dla przedsiębiorców - wielu z nich zorientowało się, że bycie w sieci przestało być możliwością - dziś to konieczność. Zresztą dane mówią same za siebie. W I półroczu 2020 r. przybyło ponad 3 tys. e-sklepów. Przewiduje się, że polski rynek e-handlu przez pandemię wzrósł o 30%. To ogromna zmiana w bardzo szybkim czasie.

Obserwujemy także zmianę w zachowaniu e-klientów, szczególnie w przypadku starszych użytkowników. Pandemia spowodowała, że pokolenia “X”, czy baby boomers zaczęły wykazywać zachowania zakupowe podobne do generacji “Z”, czyli najmłodszych użytkowników e-sklepów. Zwyczaje zakupowe w tradycyjnych sklepach także uległy zmianie. Przede wszystkim coraz rzadziej korzystamy z gotówki. Myślę, że duża część klientów, która w dobie pandemii odkryła komfort wynikający z płatności zbliżeniowych, nie będzie zainteresowana powrotem do gotówki.

Czy wartość internetowego koszyka zakupowego wzrosła?

Dynamiczny wzrost zarówno wartości koszyka, jak i obrotów w części sklepów zanotowaliśmy już podczas pierwszego lockdownu. Kwiecień to czas drastycznych zmian, wynikających z ograniczeń możliwości poruszania się, a także przejścia na tryb zdalnej pracy i nauki. To właśnie w kwietniu mogliśmy zaobserwować największy wzrost obrotów w branży elektronicznej i spożywczej.

Obroty w elektronice wzrosły wówczas o blisko 500%. Średnia wartość dla płatności kartowych w tym miesiącu wynosiła ponad 400 zł. Dla porównania, w styczniu 2020 wartość ta osiągała nieco ponad 100 zł. Mamy więc 4-krotny wzrost w zaledwie 4 miesiące. Również sektor re-commerce, czyli zakup używanych towarów w sieci bił w tym czasie rekordy popularności. Nie muszę chyba dodawać, że także wśród używanych produktów, to elektronika cieszyła się największą popularnością.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8424

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.