Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: E-sklepy w sprawie rozliczania opakowań są dopiero na początku drogi

Zarówno nowi, jak i doświadczeni e-sprzedawcy nie do końca mają świadomość związaną z koniecznością rozliczania opakowań - wskazuje Natalia Nowak, ekspert Organizacji Odzysku Grupy TOM.
Reklama

Jak boom w e-commerce przełożył się na Państwa biznes?
Boom w e-commerce jest widoczny od paru lat. To już nie tylko małe firmy, które starają się zarobić online, ale i wielkie sieci, które przeniosły co najmniej część swojej sprzedaży do internetu. Jak ważna jest to część biznesu, pokazała pandemia COVID-19: każdy sklep chcąc  się utrzymać na rynku musiał rozpocząć działalność online. Duża część kupujących, ze względu na lockdown, zmieniła swoje przyzwyczajenia. Według raportu E-commerce w Polsce 2021 wydanego przez Gemius już 77% Polaków robi zakupy w sieci. I właśnie te procenty przełożyły się bezpośrednio na nasz biznes. Grupa Tom zajmuje się szeroko rozumianym rynkiem odpadów i surowców wtórnych. Bierzemy udział w całym procesie wprowadzania produktów i opakowań na rynek: od zapewnienia odpowiednich poziomów odzysku i recyklingu dla wprowadzających, czyli m.in. sklepów internetowych, importerów, producentów, branży gastronomicznej, po bezpośredni odbiór wytworzonych odpadów, np. w postaci makulatury, baterii czy sprzętu elektrycznego i elektronicznego. A więc de facto, ten boom już od wielu lat przekłada się bezpośrednio na nasz biznes. Zwłaszcza w kontekście sklepów internetowych, które jako wprowadzający podlegają pod szereg ustawowych obowiązków dotyczących recyklingu i odzysku opakowań.

Ile nowych e-sklepów ma świadomość, że ciążą na nich obowiązki związane z recyklingiem i odzyskiem opakowań?
Z tą świadomością jest niestety nadal różnie. Widzimy to zarówno od strony bazy klientów organizacji odzysku, jak i na podstawie naszych prywatnych doświadczeń związanych z zakupami w sieci. Wiemy już, że ¾ Polaków kupuje w Internecie - w e-sklepach, w marketplace’ach czy w social media. Sami zaliczamy się do tego grona i pewnie trochę odruchowo sprawdzamy, czy paragony lub faktury, które otrzymujemy za zakupy, zawierają tę podstawową informację jaką jest numer BDO. I tu zaskoczenie – nie ma reguły, czy sklep dopiero wystartował, czy działa już od jakiegoś czasu. W jednym i drugim przypadku mamy porównywalne liczby sprzedawców – zarówno nowi, jak i już działający nie do końca mają świadomość związaną z rozliczaniem opakowań. Potrzebne są konkretne działania edukacyjne do obu grup handlujących w sieci i takie właśnie działania edukacyjno-uświadamiające, jako Organizacje Odzysku Grupy TOM, prowadzimy nieustannie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.