Ekspert: Każdy serwis e-commerce będzie dostępny w niedzielę
- Przepisy ustawy o zakazie handlu w niedziele mogą w pewnym stopniu wpłynąć na rynek e-grocery, ale o tym, w jaki sposób, przekonamy się zapewne w nadchodzących miesiącach. Istnieje oczywiście szansa, że e-sklepy spożywcze będą w tym wypadku stanowić alternatywę dla niedzielnych zakupów w hipermarketach. W przypadku Frisco.pl sprzedaż powinna funkcjonować tak, jak w obecnym modelu, jednak będziemy musieli zweryfikować to, jak ustawa wpłynie na pracę naszych dostawców - mówił na naszych łamach Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl.
Mimo zawirowań na rynku i zmian w prawie, eksperci uważają, że przyszłość branży e-commerce maluje się w pozytywnych barwach.
W sieci towary kupuje już 13,2 milionów Polaków - podaje GUS. To o 900 tys. więcej (+6,3 proc.) niż rok temu. Większość klientów w internecie robi zakupy regularnie - jest to już 9,7 milionów osób. Co więcej, udział regularnych klientów wśród konsumentów internetowych rośnie. Wydają też coraz większe kwoty.
Według GUS w ciągu trzech badanych miesięcy kupiliśmy w sieci towary za średnio 1,5 tys. zł, czyli 500 zł miesięcznie. To o 42 zł co miesiąc więcej niż rok temu. Łączna kwota nabytych towarów wzrosła już do 2,9 mld zł miesięcznie z 2,5 mld zł rok temu. Internet opanował więc już szacunkowo prawie 7 proc. całego handlu w Polsce.