Ekspert: Klienci e-sklepów spożywczych chcą być traktowani indywidualnie

– Klienci oczekują rozmaitych ułatwień procesu zakupowego w e-sklepach spożywczych – między innymi w postaci zapamiętywania poprzednich zamówień, tworzenia list zakupowych czy też dostosowania oferty poprzez indywidualne prezentowanie produktów w oparciu o dane z poprzednich transakcji lub wizyt. Inny bardzo ważny element to traktowanie klienta indywidualnie, zwłaszcza że klienci e-sklepów często przywiązują się do jednego miejsca i to w nim kupują ponownie – uważa Marek Molicki, ekspert YouLead, twórcy narzędzia do automatyzacji sprzedaży w internecie.
– Prawdopodobnie nie ma drugiej branży w e-commerce, w której logistyka odgrywałaby tak ważną rolę jak w sektorze spożywczym. Klienci tego typu e-sklepów wśród powodów robienia zakupów online wymieniają oszczędność czasu jako ten najważniejszy. Innym kluczowym elementem jest elastyczna dostawa do domu, dostosowana do preferencji klienta. Nic dziwnego, gdyż produkty z kategorii FMCG to nie książka czy odzież, których późniejsza dostawa nie będzie miała większego znaczenia dla klienta. Kolejnym najczęściej wskazywanym motywatorem do zakupów spożywczych online jest duży wybór produktów, z którym mamy do czynienia w hipermarketach stacjonarnych. Co ciekawe, cena nie jest głównym czynnikiem motywującym do dokonywania zakupów w sieci – mówi ekspert YouLead.
– Myśląc o sukcesie w tej branży trzeba położyć duży nacisk na wygodę dokonywania zakupów – zarówno przez laptopy, jak i urządzenia przenośne i to z dużym wskazaniem na te drugie. Warto też zadbać o szybkość i jakość dostawy, a więc o szeroko pojętą logistykę oraz usprawnienie procesu zakupowego – zarówno dla klientów pojawiających się w sklepie po raz pierwszy, jak i dla tych, którzy wracają po raz kolejny. To wszystko buduje zaufanie do e-sklepu, które przekłada się na powtarzające się wizyty – podsumowuje Marek Molicki.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Pt 19:47 Grupa Piotr i Paweł: Sąd oddalił zażalenia na zatwierdzenie układów
- Pt 18:50 Bezobsługowy sklep Zinu Shop ruszył w Krakowie
- Pt 18:32 Kościński: Polska gospodarka w latach 2020-2022 będzie najszybciej...
- Pt 18:03 Sfinks złożył w sądzie wniosek o zatwierdzenie układu
- Pt 17:50 Gowin: KPO to plan odbudowy i przebudowy
- Pt 17:12 Do sądu trafił wniosek o zatwierdzenie układu Top Secret
- Pt 16:43 Cyfrowe "paszporty" żywności zwiększą polski eksport
- Pt 16:00 W najbliższą niedzielę sklepy zamknięte
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Pracownicy handlu będą musieli nosić maski typu FFP2 i FFP3?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Castorama zamiast Tesco w Starogardzie Gdańskim
- 1 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 2 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Jelonki Południowe), Lazurowa, 39.18 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Jelonki Południowe), Lazurowa, 65.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Gądów-Popowice Południowe (Gądów Mały), Metalowców, 43.35 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Wyględów), Jana Maklakiewicza, 38.80 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.