PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ekspert: Koronawirus może być punktem zwrotnym dla sprzedaży żywności w internecie

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2020 15:22

Dla niektórych branż koronawirus może stanowić punkt zwrotny. O szansie dla branży e-commerce i o tym, jak dostosować magazyn do nowej rzeczywistości, mówi Damian Kołata, Associate, Senior Business Development Manager w Cushman & Wakefield.

Food retail i online retail mają szanse na największe zyski. Zamówienia online w tych właśnie branżach odnotowały wzrost o 100% w porównaniu do zeszłego roku. Co więcej, osoby, które do tej pory były niechętne do dokonywania zakupów online, zostały obecnie niejako do nich zmuszone i... prawdopodobnie będą robiły to nadal. Branża e-commerce w dalszym ciągu będzie zwiększała swój udział w handlu. Potwierdzają to także przykłady z Chin. - Alibaba jako punkt zwrotny w swoim rozwoju określa epidemię SARS z 2003 roku. Firma wzbogaciła się wówczas o 4000 nowych kontrahentów, a ich obrót był 5 razy większy niż przed epidemią. Podobna sytuacja spotkała JD.COM, której właściciel przeniósł sprzedaż z 12 sklepów stacjonarnych do Internetu, by rocznie osiągać obroty na poziomie 80 mld dolarów. To pewne, że epidemię można traktować jako punkt przełomowy – zaznacza Damian Kołata.

Można zaryzykować stwierdzenie, że gdyby nie epidemia, zapewne Żabka czy Biedronka nie zdecydowałyby się tak szybko na wejście w sprzedaż online. Kolejne działania, na które warto zwrócić uwagę to podjęcie współpracy z Mango przez Kaufland oraz pojawienie się Media Markt na platformie Allegro.

Według badań 86% klientów chętnie wraca po zakupy, jeśli firma oferuje darmowe zwroty, a 62% klientów nie zdecyduje się na zakupy w firmie, która ich nie oferuje. Jest to trudna operacja logistyczna, ale – jak wskazują powyższe dane – jest niezbędna w przypadku e-commerce. Co ciekawe, Damian Kołata podkreślił, że logistycy mogą mieć znaczący wpływ na poziom zwrotów. Według badań, 30% zwrotów jest spowodowanych tym, że przesyłka doszła do odbiorcy w złym stanie.

Czy automatyka i roboty są przyszłością logistyki magazynowej? Ekspert Cushman & Wakefield wymienił 10 sytuacji, w których warto inwestować w automatykę. Są to: chęć znacznego zwiększenia efektywności, wąskie gardła, potrzeba większej precyzji w procesie logistycznym, sytuacja, kiedy operujemy dobrami, które są łatwo policzalne, problem na rynku pracy i brak pracowników, chęć zwiększenia bezpieczeństwa towarów, ograniczone miejsce, sytuacja, kiedy operujemy asortymentem o dużym rozmiarze, notowania szybkiego wzrostu, wysokie znaczenie ekologii i oszczędności energii. Ekspert podkreśla, że w cenie będą maszyny, które mają wiele czujników, mogą współpracować z ludźmi i takie, które wciąż się uczą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6338
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,19

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.