Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert ocenia ruch Pepco: Rozsądny pierwszy krok w e-commerce

- Pepco, choć istnieje od prawie dwóch dekad, konsekwentnie stawiało na sprzedaż offline. W tym czasie sieć musiała obserwować, jak konkurencja świetnie rozwija swoją sprzedaż online. Wygląda na to, że dopiero pandemia, zamknięte tygodniami centra handlowe oraz zmiana oczekiwań klientów skłoniły kierownictwo firmy do bardziej przychylnego spojrzenia na kanał internetowy - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Marcin Rutkowski, Brand Operations Manager w spółce merce.com, która rozwija systemy e-commerce .
Reklama

Pepco zapowiadało wejście w e-commerce już na początku tego roku i zgodnie z deklaracjami sieć otworzyła się na sprzedaż online.

- Jest to jej pierwszy krok - sprzedaż w serwisach marketplace. Witryna sprzedażowa Pepco to praktycznie link do profili marki w ośmiu popularnych serwisach. Ten ruch wydaje się zrozumiały o tyle, że uruchomienie sprzedaży na Allegro czy w innym podobnym marketplace faktycznie jest najprostsze i najszybsze. Korzysta się z gotowej infrastruktury i zintegrowanych z nią systemów logistycznych. Postawienie z kolei własnego systemu od zera w kilka miesięcy dla tak dużej firmy handlowej, to bardziej wymagające zadanie. Poza wyzwaniami technologicznymi są jeszcze wyzwania biznesowe. Problem z e-commercem w dyskoncie jest niezwykle złożony. Czasami średnia cena koszyka i marżowość niektórych produktów sprawiają, że opłacalność zakupów online była znakiem zapytania dla firmy. Uruchomienie sprzedaży wybranych produktów na platformach zewnętrznych jest rozsądnym, pierwszym krokiem w e-commerce - ocenia Marcin Rutkowski.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.