PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ekspert: Polski rynek e-commerce atrakcyjny dla globalnych graczy

Autor: dlahandlu.pl 4 stycznia 2018 09:38

Ekspert: Polski rynek e-commerce atrakcyjny dla globalnych graczy Na zdj. Szymon Wierciński, ekspert od e-biznesu z Akademii Leona Koźmińskiego

- Polski rynek e-commerce dojrzał już na tyle, aby stać się atrakcyjnym z perspektywy globalnych graczy. Dla jednych stanowi furtkę do wejścia na europejski rynek, dla innych siła nabywcza w Polsce stała się na tyle istotna, że doczekaliśmy się czasów, w których grupa Allegro ma w końcu konkurencję - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl dr Szymon Wierciński, ekspert od e-biznesu z Akademii Leona Koźmińskiego.

- Jakie wydarzenia minionego roku są najważniejsze dla branży e-commerce? 

Niewątpliwie kolejne etapy wdrożenia usług gigantów handlu elektronicznego w największym stopniu odbiją się na wzroście rynku e-commerce. Z drugiej strony wciąż nie mamy pełnego wsparcia Amazona na polskim rynku, a lokalni gracze – przede wszystkim grupa Allegro – podejmują kolejne ryzykowne ruchy związane z wdrażaniem swojej nowej strategii, która ma im dać możliwość konkurowania z Amazonem i Aliexpress.

- Kto wyprzedził konkurencję? 

Nie mówiłbym o super wyprzedzaniu konkurencji, ale właśnie o zdrowej konkurencji. Im więcej graczy na rynku, tym wyższy poziom usług, większa presja i oczekiwania ze strony klientów. Jesteśmy już przyzwyczajeni do bardzo dobrej obsługi w e-handlu i w najbliższej przyszłości spodziewam się dalszej poprawy. Giganci e-commerce wdrażają zróżnicowane strategie dostosowywane do różnych segmentów rynku, lecz wszystkim zależy na tym, aby jak najlepiej poznać klienta i dopasować się do jego spersonalizowanych potrzeb. To jest krok w dobrą stronę. Stało się to możliwe dzięki upowszechnieniu się technologii i rozwiązań, które kiedyś były dostępne dla nielicznych.

- Jakie trendy okazały się być kluczowe?

Kluczowe po raz kolejny okazały się trendy mobilne, ale z tego powodu, że również w tym obszarze możemy mówić o dojrzałości rynku. Są branże, w których na urządzeniach mobilnych realizowana jest większość transakcji. Ważne jest to, że firmy podążają za preferencjami konsumentów i potrafią je rozpoznać oraz stworzyć rozwiązania pod potrzeby poszczególnych segmentów na rynku. Poza tym, ilość danych które można uzyskać od klientów korzystających ze smartfonów jest zdecydowanie większa, niż w przypadku desktopu. Można też w bardziej spersonalizowany sposób skomunikować się bezpośrednio z klientem, co daje zupełnie nowe możliwości, niż te dostępne przed dziesięcioma latami.

- Które zmiany w prawie były najbardziej istotne?

RODO zostawmy na dyskusje na ten rok. Jako klienci nie powinniśmy narzekać, bo ochrona danych jest w naszym interesie, lecz dla profesjonalnie działającego biznesu będzie to organizacyjny koszmar.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8021

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,09

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.