Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekspert: W handlu nie ma ucieczki od technologii cyfrowych

Podmioty funkcjonujące na rynku handlu detalicznego i hurtowego muszą otworzyć się na nowe, cyfrowe technologie, jeśli chcą pozostać na rynku – uważa Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce. Jednak nie wszyscy muszą wdrażać zaawansowane usługi cyfrowe. Jego zdaniem, istotne są dwie kwestie, bez których żadna z sieci nie będzie miała szansy na długotrwały rozwój.
Reklama

- Główne trendy w handlu na świecie bardzo jasno pokazują, że nie ma ucieczki od technologii cyfrowych i muszą one być w orbicie zainteresowania zespołów zarządzających sieciami. Inną kwestią jest natomiast forma w jakiej sklepy użyją tych technologii – mówi Maciej Szatkowski w rozmowie z dlahandlu.pl.

I dodaje, że nie wszystkie sieci muszą mieć koniecznie zainstalowane rozwiązania typu „self-check’out”, czyli możliwości samodzielnego skanowania produktów w czasie zakupów i szybkiej zapłaty przy wyjściu ze sklepu lub możliwość zamówienia produktów przez internet aby dalej z sukcesem operować na rynku.

- Istotne są natomiast dwie kwestie, bez których żadna z sieci nie będzie miała szansy na długotrwały rozwój. Pierwsza z nich to bardzo dobry monitoring potrzeb klientów, którzy odwiedzają sklepy sieci – w tym przypadku technologia cyfrowa jest nieunikniona – tylko w ten sposób można szybko i efektywnie przetwarzać ogromne zbiory danych. Druga, to użycie technologii cyfrowych w doskonaleniu łańcucha dostaw, procesów alokacji i zarządzania zapasami oraz zarządzania operacyjnego placówkami. Zaprzestanie lub nawet spowolnienie procesów informatyzacji tych obszarów bardzo szybko spowoduje zmniejszenie efektywności vs. rynkowa konkurencja, co w przypadku relatywnie niskich marż, na których pracuje handel spożywczy w Polsce błyskawicznie przełoży się na utratę rynku i w efekcie upadłość – tłumaczy Maciej Szatkowski.

Zauważa, że w obu tych obszarach nowoczesne sieci, w tym główne sieci dyskontowe w Polsce, są bardzo aktywne i inwestują duże środki w najnowsze systemy i technologie.

- Rozwiązania „frontowe”, które są widoczne dla konsumentów, należy na razie bardziej traktować, jako „ciekawostki” niż poważne przewagi konkurencyjne. Natomiast niewątpliwie są to kierunki, w których handel może podążyć, więc zawsze warto im się przyglądać i w miarę możliwości testować - dodaje.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum