PARTNER PORTALU

Ekspert: Wszyscy gracze muszą być przygotowani na duże inwestycje w e-commerce

Autor: PB 8 kwietnia 2021 12:02

Ekspert: Wszyscy gracze muszą być przygotowani na duże inwestycje w e-commerce Szacuje się, że 1/3 osób, które kupują artykuły spożywcze przez Internet jest w wieku 25-34 lat. Fot. Shutterstock

Zainteresowanie zakupem żywności przez internet cały czas rośnie. Pokolenie świadome technologicznie będzie coraz starsze, a nowi klienci będą już przyzwyczajeni do istnienia takiego sposobu robienia zakupów. Wszyscy gracze rynkowi muszą być więc przygotowani na duże inwestycje właśnie w ten kanał sprzedaży – mówi Jakub Sadowski, Negotiator, Retail Agency, Cushman & Wakefield, w rozmowie z dlahandlu.pl.

Jakub Sadowski zwrócił uwagę, że  obecnie sprzedaż internetowa artykułów spożywczych wynosi ok. 1% udziału w całej sprzedaży rynku FMCG.

- Jako klienci nie jesteśmy jeszcze przyzwyczajeni do robienia zakupów spożywczych właśnie w taki sposób. Zdecydowanie częściej przez Internet kupujemy odzież, obuwie, czy elektronikę. Mimo wszystko zainteresowanie tym kanałem sprzedaży ciągle rośnie, a klienci z niego korzystający to w zdecydowanej większości ludzie młodzi, przyzwyczajeni do nowych rozwiązań oraz technologii – mówi ekspert.

Przeczytaj także:

- Szacuje się, że 1/3 osób, które kupują artykuły spożywcze przez Internet jest w wieku 25-34 lat. Wraz z biegiem czasu prawdopodobnie przestaniemy widzieć duże różnice w przedziałach wiekowych klientów robiących spożywcze zakupy internetowe. Pokolenie świadome technologicznie będzie coraz starsze, a nowi klienci będą już przyzwyczajeni do istnienia takiego sposobu robienia zakupów. Oczywiście bardzo ważną kwestią jest to, żeby operatorzy spożywczy, nie tylko dyskontowi, utrzymali obsługę na wysokim poziomie. Wszyscy gracze rynkowi muszą być więc przygotowani na duże inwestycje właśnie w ten kanał sprzedaży - dodaje.

Jak zaznacza, internetowe zakupy spożywcze muszą przede wszystkim gwarantować szybkie i poprawne skompletowanie zamówienia, szybką dostawę, możliwość odebrania zamówienia w formie click&collect oraz w razie pomyłki – możliwość sprawnej reklamacji, czy zwrotu poszczególnych towarów. Klienci internetowi powinni być też traktowani na równi z klientami stacjonarnymi, czyli powinni mieć możliwość korzystania z benefitów wynikających z promocji w sklepach stacjonarnych, czy kart lojalnościowych.

Przypomina, że Biedronka w kontekście sprzedaży internetowej nawiązała współpracę z Glovo, Lidl natomiast korzysta z usług DPD, Poczty Polskiej oraz InPost. - Musimy jednak zaznaczyć, że w przypadku Biedronki jesteśmy w stanie zrobić pełne zakupy, Lidl w swojej ofercie ma tylko i wyłącznie ofertę non food’ową – zastrzega.

- Netto oraz Aldi niestety nie zapewniają możliwości zrobienia zakupów przez Internet, natomiast, jeśli chcą konkurować z Biedronką, czy Lidlem, a widzimy że chcą, co pokazują plany rozwoju Aldi oraz przejęcie przez Netto sieci Tesco, to na pewno powinny zbudować kanał sprzedaży internetowej. Mimo, że wolumen sprzedaży przez Internet jeszcze nie ma dużego udziału w obrotach wspomnianych marek, na pewno jest to temat przyszłościowy. Pandemia tylko przyspieszyła rozwój modeli sprzedaży wielokanałowej i pokazała, że wzrosty w obrotach, jakie będą notować operatorzy tego kanału sprzedaży, będą zdecydowanie większe niż te, które przewidywaliśmy jeszcze niewiele ponad rok temu – mówi Jakub Sadowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    16,09

  • Śr

    10,50

  • Min

    9,72

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.