Ekspert: Zakupy świąteczne pokażą, jaki jest potencjał rozwoju e-grocery

Najbliższe miesiące mogą przynieść ponowne wzrosty wartości sprzedaży przez internet - wskazał w komentarzu ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego Ignacy Święcicki. Dodał, że jest to związane z przywróconymi w marcu w związku z pandemią ograniczeniami działalności gospodarczej.
Święcicki zwrócił też uwagę na możliwy znaczący wzrost sprzedaży e-commerce w branży spożywczej. Wskazał, że w Polsce jedynie 0,8 proc. wartości produktów spożywczych sprzedawanych jest przez internet, a potencjał rozwoju w tym obszarze jest bardzo duży. "Pierwszą okazją do zweryfikowania, na ile ten potencjał może być zrealizowany w krótkim okresie są zbliżające się Święta Wielkanocne, generujące zwiększone zakupy spożywcze. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, przebiegną one w warunkach ostrych obostrzeń przeciwpandemicznych" - ocenił.
Według eksperta najbliższe miesiące mogą przynieść ponowne wzrosty wartość sprzedaży przez internet, co będzie związane z przywróconymi w marcu ograniczeniami działalności gospodarczej, najpierw w niektórych województwach, a obecnie w całym kraju.
Przeczytaj także:
Jego zdaniem w dłuższym okresie pozytywnie na rozwój e-handlu wpłyną działania sprzedawców i platform, które mają na celu poprawę warunków konkurencyjnych, skracanie czasu dostaw i rozwój narzędzi zmniejszających bariery rozpoczęcia handlu online.
Ignacy Święcicki wskazał, że wartość sprzedaży przez internet w lutym zmalała w stosunku do stycznia o 9,3 proc., a jej udział w całej sprzedaży detalicznej wyniósł 8,6 proc. "To najniższym wynik w ostatnich czterech miesiącach" - zaznaczył. W jego ocenie czynnikiem, który przyczynił się do tego było otwarcie galerii handlowych od 1 lutego, na co wskazuje zmiana w sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, czyli kategorii dóbr, dla której najważniejszym kanałem sprzedaży są galerie handlowe. Zaznaczył, że o ile cała wartość sprzedaży tego typu dóbr była w lutym wyższa o ponad 70 proc. w stosunku do stycznia, o tyle sprzedaż w internecie była o 6,9 proc. niższa.
Przeczytaj także:
"Spośród wszystkich kategorii produktów analizowanych przez GUS jedynie w grupie +Pojazdy samochodowe, motocykle, części+ sprzedaż w lutym była wyższa niż styczniu, a największy spadek był grupie +Prasa, książki pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" - o niemal 20 proc." - dodał w komentarzu.


- 16:02 W bytomskim centrum handlowym powstanie punkt szczepień
- 15:58 TEDi najemcą nyskiej Dekady
- 11:56 Co w e-commerce piszczy? Przypominamy najważniejsze wydarzenia tygodnia
- 11:14 W Warszawie protest przedsiębiorców; policja zatrzymała Pawła Tanajno
- 09:07 W niedzielę sklepy zamknięte
- 08:23 Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
- 08:16 Buda: Najniższe podatki dla najbiedniejszych
- Pt 20:27 Pracownicy Amazona w Alabamie przeciw utworzeniu związku zawodowego
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
Tesco znów zwalnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 3 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
-
Niebawem konsultacje ws. ROP. Przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.