PARTNERZY PORTALU

Euromonitor: E-commerce w Polsce będzie rósł średnio o 10 proc.

Autor: PB 12 maja 2021 18:11

Euromonitor: E-commerce w Polsce będzie rósł średnio o 10 proc. W 2020 roku sektor e-commerce w Polsce wzrósł o 42 proc. Fot. Shutterstock

Prognozuje się, że e-commerce będzie w Polsce jednym z najbardziej obiecujących kanałów w ciągu najbliższych 5 lat, wykazując średnią roczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 10% w ujęciu stałym.

Marija Milasevic, Senior Consultant w Euromonitor International podkreśla, że e-commerce jest kategorią, która najbardziej zyskała na pandemii COVID-19.

- Konsumenci zmuszeni do przebywania w domu zaczęli dokonywać większości zakupów online. Podczas ścisłego lockdownu zakupy internetowe poza sklepami spożywczymi były jedyną możliwością nabycia produktów. Wzrost zakupów przez e-commerce jest uznawany za zmianę o charakterze długotrwałym - tłumaczy.

- Według badania Euromonitor International Voice of the Industry, 73% firm stwierdziło, że przejście na częstsze zakupy w sieci będzie miało trwały wpływ na gospodarkę. W wyniku pandemii pojawiły się nowe grupy konsumenckie. Niektórzy konsumenci po raz pierwszy wypróbowali usługę zakupów online i przekonali się, że jest ona wygodna. Poza tym usprawniono wiele procesów związanych z zakupami w e-commerce, począwszy od wprowadzenia różnych metod płatności online, a skończywszy na różnych opcjach dostawy bezdotykowej - dodaje.

- W 2020 roku sektor e-commerce w Polsce wzrósł o 42%, osiągając poziom 420 EUR w ujęciu wydatków per capita. Jest to trzeci wynik w Europie Wschodniej, jedynie Czechy i Estonia wydają na osobę więcej online. Prognozuje się również, że e-commerce będzie jednym z najbardziej obiecujących kanałów w ciągu najbliższych 5 lat, wykazując średnią roczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 10% w ujęciu stałym w Polsce - mówi Marija Milasevic.

Podkreśla, że w 2020 roku Allegro posiadała 33% udziałów w ujęciu wartościowym w tym kanale, co było nawet silniejszą pozycją niż rok wcześniej. - Najsilniejszy konkurent AliExpress jest daleko w tyle. Jak wynika z badania Euromonitor International Voice of the Industry, dla polskich konsumentów jednymi z najważniejszych czynników decydujących o zakupach w e-commerce są darmowa wysyłka (72% respondentów) oraz darmowy zwrot (57% respondentów). W odpowiedzi na ten trend Allegro zaoferowało usługę Allegro SMART!, która w ramach zryczałtowanej opłaty rocznej lub miesięcznej zwalnia użytkownika z dodatkowych opłat za dostawę do paczkomatu lub kuriera od minimalnej kwoty zamówienia - mówi.

całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10849
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,74

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.