Euromonitor: Jak pandemia zmieniła podejście e-konsumentów do technologii

- W marcu prawie 30% globalnych konsumentów mających dostęp do internetu deklarowało korzystanie z transmisji na żywo w celu dokonania zakupu w ciągu ostatniego miesiąca.
- E-handel żywnością i napojami wzrośnie o 8% w 2021 r.
- W 2025 r. nadal 76% towarów będzie kupowane w sklepach stacjonarnych.
- Dużą rolę w rozwoju płatności cyfrowych ogrywają „cyfrowe portfele” - platformy, które bezpiecznie przechowują informacje o płatnościach użytkowników i odpowiednie dane osobowe, aby umożliwić szybkie zakupy.
- Podstawową formą odbioru/dostawy towaru może stać się usługa click-and-collect. Niektórzy konsumenci, głównie w Chinach, chcieliby otrzymywać swoje zakupy za pomocą dronów.
Euromonitor International, we współpracy z National Retail Federation (NRF) zbadał, jak w świetle pandemii COVID-19 zmieniła się relacja osób kupujących cyfrowo do technologii. Raport jest podzielony na pięć aspektów dotyczących doświadczenia zakupów detalicznych: odkrywanie online; zakupy online; zakupy w sklepie; płatności; dostawa i odbiór. Raport Voice of the Consumer: Digital Survey firmy Euromonitor jest coroczną ankietą przeprowadzaną w 20 krajach wśród konsumentów korzystających z Internetu.
Według raportu, 72 proc. retailerów oceniło, że COVID-19 przyspieszył transformację cyfrową firmy przynajmniej o jeden rok. 73 proc. uznało, że przyspieszył inwestycje w technologie, a 58 proc. stwierdziło, że pandemia przyspieszyła wprowadzenie nowych produktów związanych z nowoczesnymi technologiami.
Odkrywanie online
Możliwość wirtualnego łączenia się z konsumentami na platformach cyfrowych zmieniła doświadczenie zakupów online. Wcześniej było ono statyczne, teraz, dzięki wykorzystaniu technologii, e-zakupy angażują zmysły.
Jednym ze sposobów odtworzenia fizycznego doświadczenia w kanale cyfrowym jest funkcja wirtualnych przymiarek. Według raportu, prawie 30% osób uważa, że możliwość wirtualnego przymierzenia jest ważną funkcją online. Na całym świecie takie nastawienie jest najwyższe wśród millenialsów i konsumentów z rynków wschodzących. Technologie, takie jak rozszerzona i wirtualna rzeczywistość, mogą wpierać wybory konsumentów. Chociaż technologie te są dostępne na rynku od lat, 58% e-konsumentów na całym świecie twierdzi, że ich nie używało.
Sposobem nawiązania kontaktu z konsumentami stały się zakupy poprzez platformy livestreamingowe. Transmisje na żywo wkroczyły w świat podczas kryzysu dzięki swojej zdolności do tworzenia emocjonalnego związku z konsumentami. W marcowej ankiecie prawie 30% globalnych konsumentów mających dostęp do internetu deklarowało korzystanie z transmisji na żywo w celu dokonania zakupu w ciągu ostatniego miesiąca. Według ich deklaracji, głównymi powodami, dla których biorą udział w komercyjnych transmisjach na żywo, jest możliwość uzyskania rabatów albo dodatkowych informacji na temat funkcji kupowanego produktu lub usługi. Na szczycie listy najczęstszych zakupów znajduje się odzież i akcesoria osobiste (50% osób zgłosiło zakup z tej kategorii).
Łącznie 46% konsumentów korzystało z tej formy zakupów, przy czym zainteresowanie tym kanałem sprzedaży detalicznej jest najwyższe wśród globalnych konsumentów w wieku od 21 do 34 lat, osiągając szczyt w grupie wiekowej 30-34 lata. Jako naród przodują tu Chiny - 63% osób skorzystało w tej formy zakupu w ostatnim miesiącu. Dla porównania, liczba ta jest znacznie niższa na innych rynkach, na przykład w USA jest to 29%, 28% w Brazylii i 18% w Wielkiej Brytanii.
całość w Strefie Premium