PARTNER PORTALU

Euromonitor: Jak pandemia zmieniła podejście e-konsumentów do technologii

Autor: Paulina Bełżecka 14 lipca 2021 20:19

Euromonitor: Jak pandemia zmieniła podejście e-konsumentów do technologii Euromonitor International, we współpracy z National Retail Federation (NRF) zbadał, jak w świetle pandemii COVID-19 zmieniła się relacja osób kupujących cyfrowo do technologii. Fot. unsplash

Wpływ COVID-19 przyspieszył cyfrową transformację w branży detalicznej. Detaliści poprawiali jakość obsługi konsumentów w kanałach internetowych oraz dokonywali inwestycji technologicznych w sklepach stacjonarnych. Według raportu Voice of the Industry: Digital Survey, prawie trzy czwarte przedstawicieli handlu detalicznego uważa, że kryzys przyspieszył niektóre, jeśli nie wszystkie, inwestycje związane z technologią.

  • W marcu prawie 30% globalnych konsumentów mających dostęp do internetu deklarowało korzystanie z transmisji na żywo w celu dokonania zakupu w ciągu ostatniego miesiąca.
  • E-handel żywnością i napojami wzrośnie o 8% w 2021 r.
  • W 2025 r. nadal 76% towarów będzie kupowane w sklepach stacjonarnych.
  • Dużą rolę w rozwoju płatności cyfrowych ogrywają „cyfrowe portfele” - platformy, które bezpiecznie przechowują informacje o płatnościach użytkowników i odpowiednie dane osobowe, aby umożliwić szybkie zakupy.
  • Podstawową formą odbioru/dostawy towaru może stać się usługa click-and-collect. Niektórzy konsumenci, głównie w Chinach, chcieliby otrzymywać swoje zakupy za pomocą dronów. 

Euromonitor International, we współpracy z National Retail Federation (NRF) zbadał, jak w świetle pandemii COVID-19 zmieniła się relacja osób kupujących cyfrowo do technologii. Raport jest podzielony na pięć aspektów dotyczących doświadczenia zakupów detalicznych: odkrywanie online; zakupy online; zakupy w sklepie; płatności; dostawa i odbiór. Raport Voice of the Consumer: Digital Survey firmy Euromonitor jest coroczną ankietą przeprowadzaną w 20 krajach wśród konsumentów korzystających z Internetu.

Według raportu, 72 proc. retailerów oceniło, że COVID-19 przyspieszył transformację cyfrową firmy przynajmniej o jeden rok. 73 proc. uznało, że przyspieszył inwestycje w technologie, a 58 proc. stwierdziło, że pandemia przyspieszyła wprowadzenie nowych produktów związanych z nowoczesnymi technologiami.

Odkrywanie online

Możliwość wirtualnego łączenia się z konsumentami na platformach cyfrowych zmieniła doświadczenie zakupów online. Wcześniej było ono statyczne, teraz, dzięki wykorzystaniu technologii, e-zakupy angażują zmysły.

Jednym ze sposobów odtworzenia fizycznego doświadczenia w kanale cyfrowym jest funkcja wirtualnych przymiarek. Według raportu, prawie 30% osób uważa, że możliwość wirtualnego przymierzenia jest ważną funkcją online. Na całym świecie takie nastawienie jest najwyższe wśród millenialsów i konsumentów z rynków wschodzących. Technologie, takie jak rozszerzona i wirtualna rzeczywistość, mogą wpierać wybory konsumentów. Chociaż technologie te są dostępne na rynku od lat, 58% e-konsumentów na całym świecie twierdzi, że ich nie używało.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9581
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,69

  • Śr

    3,03

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.