Everli: E-zakupy pozwalają odzyskać 5 godzin tygodniowo

Z odpowiedzi udzielanych przez ankietowanych wynika, że podczas pandemii 43 proc. przynajmniej raz zrobiło zakupy spożywcze w sklepach internetowych, a co piąty Polak skorzystał w tym celu z platformy zakupowej online. - Udział rynku e-grocery w FMCG stale rośnie i już dziś szacuje się, że może wynosić 1,5-2 proc. - komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, CEO Everli Polska.
Wygoda, zaoszczędzony czas i szybkość zakupów oraz bezpieczeństwo transakcji, to najczęściej udzielane odpowiedzi jeśli chodzi o przewagę e-zakupów. Co piąty Polak docenia również możliwość wybrania sposobu dostawy do domu, atrakcyjne promocje i oferty (np. darmową dostawę) oraz niższe ceny produktów niż w sklepach stacjonarnych.
Badanie pokazało, że niemal co druga osoba odczuwa negatywne skutki obostrzeń, określając swoje samopoczucie jako gorsze niż przed pierwszym lockdownem. 45 proc. ankietowanych odpowiedziało, że czuje się gorzej. Natomiast 35 proc. Polaków uważa, że również ich kondycja fizyczna jest słabsza niż przed wprowadzeniem pierwszego lockdownu.
52 proc. Polaków przyznaje, że w związku z sytuacją epidemiczną, częściej spędza czas wolny w domu. Kolejnym skutkiem ubocznym pandemii jest spadek aktywności ruchowej - 28 proc. ankietowanych odpowiedziało, że rzadziej uprawia sport lub inną aktywność fizyczną. W zachowaniu dobrego samopoczucia na pewno nie pomaga zmiana nawyków żywieniowych. Na pytanie o częstotliwość sięgania po przekąski, 19 proc. Polaków odpowiedziało, że robi to częściej niż przed pandemią, podobnie po słodycze (18 proc.).
Od kilku miesięcy klienci Everli mają możliwość zamawiania w systemie subskrypcyjnym, czyli w abonamencie miesięcznym lub rocznym. Udział programu Everli Plus wynosi ponad 15%.