Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Facebook rezygnuje z zakupów na żywo

Od 1 października firmy lub influencerzy nie będą mogły już transmitować w czasie rzeczywistym filmów o zakupach na Facebooku. Serwis po raz pierwszy uruchomił tę funkcję w 2018 roku.
Reklama

Live-streaming na Instagramie

Zeszłego lata platforma Meta próbowała zwiększyć popularność tej formy zakupów poprzez akcję „Piątkowych zakupów na żywo”, w których uczestniczyły takie marki, jak Abercrombie & Fitch, Bobbi Brown, Clinique i Sephora, ale ten projekt nigdy tak naprawdę się nie przyjął. Jesienią ubiegłego roku Facebook podjął ostatnią próbę zaangażowania influencerów, umożliwiając transmisję na żywo tego samego programu jednocześnie na stronie marki i na stronie influencera. Teraz Facebook się poddaje.

Zamiast tego aplikacja społecznościowa chce skupić się krótkich filmach, takich jak te, które spopularyzował TikTok. Streaming na żywo jest nadal możliwy, ale nie będzie już możliwe tagowanie produktów na Facebooku. Opcja zakupów na żywo pozostaję dostępna na Instagramie.

TikTok zrezygnował pierwszy

Facebook jest już drugim portalem społecznościowym, który zrezygnował z zakupów na żywo na Zachodzie. Niedawno TikTok zaprzestał tej usługi w Wielkiej Brytanii. Chińska platforma przeprowadzała tam próbę z zamiarem rozszerzenia funkcji zakupów na żywo na Stany Zjednoczone i Europę kontynentalną w późniejszym terminie. Ale nigdy do tego nie doszło: influencerzy szybko zrezygnowali, bo nie mieli wystarczającej liczby widzów.

Na chińskim rynku zakupy na żywo są z kolei bardzo popularne i odpowiadają za ponad 60 mld dolarów rocznej sprzedaży. Korzysta z nich ponad dwie trzecie Chińczyków.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum