Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Facebook zrezygnuje z funkcji rozpoznawania twarzy

Facebook ogłosił, że rezygnuje z oprogramowania umożliwiającego rozpoznawanie twarzy użytkowników platformy na podstawie zdjęć i nagrań wideo - poinformowała w środę BBC.
Reklama

Osoby korzystające z Facebooka mogły dotychczas wybrać funkcję, która na podstawie skanu ich twarzy miała rozpoznawać ich w treściach publikowanych przez innych i o tym informować.

Facebook spotkał się jednak z falą krytyki w związku z tą funkcją. Zarzucano jej niedokładność w rozpoznawaniu twarzy osób czarnoskórych i pochodzenia azjatyckiego, wskazywano też na rozliczne zastrzeżenia co do poszanowania prywatności użytkowników.

Jerome Pesenti, wiceszef działu Facebooka odpowiadającego za sztuczną inteligencję w koncernie, napisał na blogu, że "w związku z utrzymującymi się wątpliwościami doszliśmy do wniosku, że ograniczenie funkcji rozpoznawania twarzy do wąskiej grupy przypadków jest odpowiednim rozwiązaniem".

Inne firmy, jak Amazon oraz Microsoft, zawiesiły swoją ofertę produktów zawierających oprogramowanie zdolne do rozpoznawania twarzy. Budzące kontrowersje technologie nie trafią już na przykład do funkcjonariuszy policji.(

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.