Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Firmy kurierskie gotowe na „szczyt paczkowy”. Liczą na współpracę z klientami

„Szczyt paczkowy” to określenie funkcjonujące od lat w branży KEP. O ile specjaliści doskonale wiedzą o co w nim chodzi, o tyle konsument nie do końca może zdawać sobie sprawę ze skali tego zjawiska jak i z konsekwencji, jakich może przez to doświadczyć. A te nie wynikają ze złej woli firmy bądź braku profesjonalizmu, ale najzwyczajniej w świecie np. ze złej pogody, dlatego ważne jest, żeby do szczytu przygotować się wspólnie – nadawca, dostawca i odbiorca - apeluje firma DHL Parcel.
Reklama

Niezależnie od kondycji polskiej gospodarki, jest taki okres w roku, w którym popyt na usługi logistyczne wzrasta. Ta fala rozpoczyna się już na początku listopada, stopniowo narasta, by eskalować tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. Średnio firmy dostarczają wtedy o 40-60% więcej paczek niż w pozostałych miesiącach w roku. W dniach pikowych zdarza się, że jest to nawet 100% więcej. Te wartości rosną z roku na rok, a wnika to z bardzo dobrej koniunktury rynku e-commerce w Polsce.

Według najnowszego raportu Gemius z 2017 roku, już ponad połowa polskich internautów kupuje online. Dla porównania w 2016 roku, odsetek ten wynosił 48 proc. Firmy kurierskie zachęcają, aby do szczytu przygotowywać się wspólnie, bo tylko w ten sposób zoptymalizujemy cały proces obsługi przesyłki.

 - Szczyt paczkowy to dla nas szczególny okres. Pod względem ekonomicznym - jeden z ważniejszych w roku, ale to też przede wszystkim czas wielkiego testu, a oceniają nas klienci, których satysfakcja bądź jej brak spowodują, że z nami zostaną lub nie. Dlatego do szczytu zaczynamy się przygotowywać właściwie jeszcze w trakcie wakacji. Planujemy dodatkowe zatrudnienie personelu, tworzymy grupy robocze złożone z ekspertów operacyjnych – mówi Agnieszka Świerszcz, dyrektor ds. operacji krajowych w DHL Parcel Polska.

Firmy kurierskie, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, stale wzbogacają swoją ofertę, by ich usługi były jak najbardziej swobodne i elastyczne. Konsumenci mogą np. korzystać z sieci parcelshopów, czyli punktów partnerskich, gdzie można odebrać swoją przesyłkę, mogą zamówić „Kuriera wieczór”, który przywiezie nam paczkę nawet o 22:00 albo zmienić adres doręczenia kiedy przesyłka jest już w drodze do odbiorcy.

Jednak jak podkreślają firmy kurierskie, ważne jest, aby klienci również wsparli ich w trakcie szczytu. Podstawowe pytanie, jakie zadaje sobie prawdopodobnie każdy, kto w tym gorącym okresie nadaje paczkę brzmi: czy mój prezent dotrze na święta. Co zrobić, aby tak się stało? Warto skorzystać z kilku złotych rad, których udzielają nam specjaliści:

1.       Kompletność danych adresowych – pamiętaj zwłaszcza o kodzie pocztowym. Firmy kurierskie wykorzystują go również do sortowania przesyłek.

2.       Numer telefonu – podaj, aby ułatwić kurierowi kontakt z Tobą, gdy jest w drodze albo nie zastał Cię w domu.

3.       Czas - pamiętaj, aby dokonać zakupów z odpowiednim wyprzedzeniem i rozłożyć to w czasie. Zrób to najlepiej nie później niż 2 tygodnie przed wigilią.

4.       Zwróć uwagę na dostępność zamawianego produktu w sklepie. Może to w znaczący sposób wpłynąć na czas dostawy.

5.       Korzystaj z rozwiązań, które oferuje Ci firma kurierska (np. serwisy, w których można rejestrować przesyłki i przygotowywać elektroniczne etykiety, monitorowanie przesyłek, możliwość zmiany adresu dostawy bądź odbiór w różnych punktach partnerskich).

Musimy jednak pamiętać, że nawet najlepsze przygotowania, mogą okazać się niewystarczające, gdy pogoda będzie niesprzyjająca. Opady śniegu czy gołoledź mogą w znaczący sposób wpłynąć na komfort jazdy kurierów, dlatego do powyższego należałoby dodać jeszcze jeden punkt – wyrozumiałość - ocenia firma DHL.   

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.