PARTNER PORTALU

Frisco w czasie pandemii podwoiło sprzedaż. W warszawskim rynku e-grocery ma 57 proc.

Autor: MK 6 kwietnia 2021 10:10

Frisco w czasie pandemii podwoiło sprzedaż. W warszawskim rynku e-grocery ma 57 proc. W czerwcu 2020 roku Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia Frisco, fot. dlahandlu.pl

E-sklep Frisco działa obecnie na terenie dwóch miast - w Warszawie i we Wrocławiu. Udział Frisco w rynku warszawskim wynosi obecnie 57 proc. (22 proc. w 2014 r., 44 proc. w 2019 r.). We Wrocławiu internetowy supermarket wystartował pod koniec zeszłego roku, więc dopiero buduje bazę aktywnych klientów.

Frisco działa na bazie dwóch magazynów (hybrydowy we Wrocławiu, automatyczny i hybrydowy w Warszawie). Firma poinformowała, że przez ostatni rok pracowała nad rozbudową magazynu w Warszawie. Prace udało się sfinalizować i dzięki temu możliwe będą zamówienia e-zakupów z bliskim terminem dostawy.

Udziały w rynku warszawskim spółka zdobywa systematycznie od 2014 roku. Początkowo e-sklep miał w nim 22 proc., w 2015 r. 20 proc., w 2016 r. 28 proc., w 2017 r. 36 proc., w 2018 r. 42 proc., w 2019 r. 44 proc., a w 2020 r. 57 proc. 

Sprzedaż kształtowała się w następujący sposób: 2014 r. 34,4 mln zł, 2015 r. 36,6 mln zł, 2016 r. 55,7 mln zł, 2017 r. 72,9 mln zł, 2018 r. 96,5 mln zł, 2019 r. 114,3 mln zł, 2020 r. 215,5 mln zł.

Grupa Eurocash, która jest właścicielem Frisco, zalicza e-sklep do segmentu "Projekty". Firma podaje, że ten segment w 2020 r. zanotował wzrost sprzedaży aż o 187 proc., głównie dzięki Frisco.

Frisco.pl jest jednym z największych beneficjentów restrykcji związanych z pandemią. Przypomnijmy, że w drugiej połowie marca 2020 r. e-supermarket tygodniowo generował taki ruch, jak przez cały miesiąc pracy przed kryzysem.

W listopadzie 2020 r. Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash, przyznał podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu, że Eurocash swoje doświadczenia z Frisco chce przekazać franczyzobiorcom Eurocashu. – E-commerce to nie jest łatwy biznes. To jest przypadek, gdy cyfryzacja podnosi koszty działalności. Próbujemy znaleźć rozwiązanie, aby ten biznes był rentowny. Wielka organizacja może sobie pozwolić na to, aby przez 10 lat nie zarabiać na jakimś kanale, ale franczyzobiorców na to nie stać. Musimy im dać gotowe rentowne rozwiązanie – podsumował członek zarządu Eurocash.

Udział rynkowy Frisco w branży e-grocery wyniósł w 2019 r. 44.2%, rosnąc odpowiednio o 2.6 p.p. rdr. Baza aktywnych klientów na 31.12.2019 wyniosła ok 75,5 tys. (16% wzrost rdr), co odpowiada wielkości 8 tradycyjnych hipermarketów. Za 2020 r. nie mamy jeszcze danych.

W czerwcu 2020 r. Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia Frisco. Za e-sklep zapłacono 132,5 mln zł. Transakcja ostała sfinansowana z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju („EBOiR”) w kwocie stanowiącej w złotych ekwiwalent 50 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • wojtas_spejson_walu 2021-04-07 10:11:47

    a czy Frisco zarabia już na siebie czy dalej SUABO ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8214

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,49

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,75

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.