Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

FRSiH: Q-commerce i e-grocery będą się uzupełniać

Stosunkowo nowym zjawiskiem są w Polsce dark stores, które z impetem wkroczyły na rynek i oferują dostawy zakupów w 15 minut. - Trend natychmiastowości był widoczny już od lat, to się rozlewa także na handel. Konsument oczekuje coraz szybszych dostaw, również żywności. Nasi klienci to głównie młodzi, zdigitalizowani ludzie, ale uważam, że wszyscy potrzebują takiej usługi - mówił podczas debaty "Power of e-commerce" Jakub Jurkowski, dyrektor handlowy CEE, JOKR Poland Sp. z o.o.
Reklama

Szef Barbory, Andrius Mikalauskas uważa, że quick commerce i e-grocery pozostaną dwiema odrębnymi usługami. - Q-commerce to szybka dostawa, ale ograniczony asortyment, e-grocery to opcja na pełne zakupy. Kanał, czyli internet, jest oczywiście ten sam, ale to dwie różne dla klienta opcje. W krajach bałtyckich, gdzie konkurencja jest dużo mniejsza, proponujemy dostawę w 30 minut - mówił panelista.

Różne opcje w zależności od potrzeb

Jacek Palec, prezes zarządu Frisco SA zgodził się, że te dwa modele są komplementarne, a nie konkurencyjne. - Są różne misje zakupowe, a klienci mają różne potrzeby, dlatego te dwa formaty mogą współistnieć. Policzyłem, że w tej chwili w Polsce jest już 11 graczy z segmentu q-commerce. Mamy więc silną presję konkurencyjną i będę z ciekawością obserwować, kto wyjdzie z tego zwycięsko i jak będzie ewoluować ta usługa zważywszy, że na każdym rogu jest jakiś spożywczak - ocenił prezes Frisco.

Jakuba Jurkowskiego cieszy z kolei fakt, że na rynku pojawiło się wielu graczy. - Dzięki temu zwiększy się świadomość, że w ogóle jest taka usługa. Co dalej? Myślę, że konsolidacja i współpraca z tradycyjnym retailem będzie widoczna w tym segmencie - powiedział przedstawiciel JOKR.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.