PARTNER PORTALU

Fusion shoppers - nowy typ konsumentów wyzwaniem dla handlu

Autor: MW, dlahandlu.pl 21 lipca 2021 10:59

Fusion shoppers - nowy typ konsumentów wyzwaniem dla handlu

Eksperci DS Smith twierdzą, że doszło do narodzin nowego rodzaju konsumenta tzw. fusion shopper. Tego typu osoba dzieli swój czas na zakupy w sklepach stacjonarnych, internetowych i click&collect, stawiając detalistów przed ogromną presją nadążenia za nowymi nawykami zakupowymi.

  • Nowe dane DS Smith wskazują narodziny nowego typu konsumenta tzw. fushion shopper, czyli osoby łączącej zakupy w kilku kanałach: zarówno w sklepie stacjonarnym, internetowym i metodą click&collect.
  • Badanie pokazuje też, że nadal ponad połowa Polaków (52%) woli bardziej kupować w sklepach stacjonarnych niż przez internet czy click&collect. Dla połowy respondentów click&collect jest najmniej lubianym sposobem robienia zakupów.
  • Detaliści i marki są pod olbrzymią presją szybkiego dostosowania się do zmian nawyków zakupowych

Polacy przeciętnie 6 razy w ciągu miesiąca robią zakupy w sklepach stacjonarnych, ok. 4 razy online i 3 razy za pomocą metody click&collect. Warto też zauważyć, że w Polsce bardzo rozwinął się system odbioru przesyłek w paczkomacie. Jak wynika z innych badań, 89% kupujących wybiera tę metodę dostawy. W związku z czym rośnie też liczba paczkomatów: w 2021 r. zwiększyła się w Polsce o 46%.

Polscy konsumenci zmieniają swoje nawyki, jednak eksperci zwracają uwagę, że doświadczenia zakupowe klientów cały czas są dalekie od perfekcji. Z tego względu mniej niż co trzeci Polak (32%) twierdzi, że jego preferowaną metodą są zakupy online, a dla połowy click&collect jest najmniej lubianym sposobem robienia zakupów.

– Dzisiejsza generacja konsumentów, których nazwaliśmy fusion shoppers, nie wybiera jednego sposobu robienia zakupów, ale łączy je. Jednak kupujący często nie otrzymują spójnych doświadczeń. Stanowi to realne ryzyko dla marek i detalistów, jeśli nie są w stanie utrzymać jednolitych standardów off-line i on-line, ponieważ konsumenci mogą być rozczarowani zakupami. Marki muszą teraz znaleźć sposób na płynne połączenie swojej oferty, tak aby konsumenci byli zadowoleni z zakupów niezależnie od tego, w jaki sposób ich dokonują – mówi Marta Jędrzejczak, Marketing Manager w DS Smith Packaging Polska.

Polacy nadal wolą robić zakupy w sklepach stacjonarnych, ale pandemia zmniejszyła naszą cierpliwość

Z badań DS Smith wynika, że: 58% Polaków nie lubi przebywać w zatłoczonych sklepach, 42% nie lubi stać w długich kolejkach, prawie jedna trzecia respondentów (29%) nie jest skłonna czekać w kolejce dłużej niż 10 minut, ale dla 55% osób zakupy online są mniej stresujące niż zakupy w sklepie.

Badanie również ujawniło najważniejsze wady click&collect. Konsumenci zaliczają do nich głównie kłopotliwą podróż do sklepu w celu odebrania towaru (26%), konieczność oczekiwania na odbiór produktu (23%) oraz wątpliwości co do jakości kupowanych artykułów (31%).

W przypadku zakupów przez internet klientów szczególnie frustrują złe opakowania, które często powodują, że produkt dociera uszkodzony (18%), konieczność płacenia za przesyłkę (28%), brak możliwości dotknięcia przedmiotu przed zakupem (41%) oraz brak pewności co do jakości produktu (44%).

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9170
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,98

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,20

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.