Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Fuzja fintechów. Fundusz przeznaczył ponad 350 mln zł

Dołączenie Nethone do Grupy MANGOPAY jest kolejnym krokiem zapoczątkowanej w pierwszej połowie 2022 strategii inwestycyjnej Advent International, która ma na celu stworzenie globalnego lidera technologicznego w zakresie infrastruktury płatniczej i uwierzytelnieniowej dla marketplaceów.
Reklama

Warszawska firma technologiczna Nethone połączyła siły z Grupą MANGOPAY, dostawcą infrastruktury płatniczej dla platform handlowych. Dzięki temu zespoły wspólnie rozszerzą ofertę infrastruktury produktowej o technologię profilowania sesji użytkowników oraz napędzany AI silnik decyzyjny, aby precyzyjniej przeciwdziałać fraudom i wyłudzeniom.

 

2/3 transakcji internetowych dokonuje się w marketplace

Internetowe platformy handlowe, jako zewnętrzni pośrednicy w transakcjach między sprzedawcami a kupującymi, są wyjątkowo narażone na oszustwa. Aby lepiej zrozumieć skalę problemu, należy wspomnieć, że aż dwie trzecie globalnej liczby transakcji e-commerce jest realizowana za pośrednictwem marketplace'ów. Aby efektywniej wykrywać zagrożenia i zapobiegać im w czasie rzeczywistym, jak również przewidywać przyszłe wzorce dynamicznie modyfikowanych działań oszustów, platformy handlowe potrzebują specjalistycznych zabezpieczeń bazujących na dużej ilości danych i sztucznej inteligencji. MANGOPAY i Nethone zaoferują pierwsze na rynku rozwiązanie tej klasy, skrojone na miarę specyficznych potrzeb platform handlowych. Na wdrożonych funkcjonalnościach skorzystają również podmioty niedziałające w tym modelu. Nethone będzie bowiem kontynuować dotychczasową działalność bezpośrednią skierowaną dla klientów finansowych, sklepów internetowych i innych podmiotów zmagających się z zaawansowanym technologicznie fraudem.

Nowe technologie w rozwoju e-commerce

Zestaw rozwiązań technologicznych Nethone opiera się na napędzanym uczeniem maszynowym silniku decyzyjnym, który umożliwia biznesom internetowym automatyczne podejmowanie świadomych decyzji i pomaga zabezpieczać każdy aspekt w podróży użytkownika — od wejścia na stronę lub do aplikacji, przez sekwencję zachowań, aż po płatność za towar lub zgłoszenie reklamacji. Decyzje są podejmowane na podstawie niskopoziomowych danych dotyczących sprzętu, oprogramowania, połączenia sieciowego, a także głębokiego zrozumienia zachowania użytkownika (biometria behawioralna) w interakcji z witryną/aplikacją. Na podstawie udostępnionych rezultatów implementacji technologii Nethone, rozwiązanie:

  • umożliwia platformom bezpiecznie działanie, zapobiegając ponad 95% przejęć kont (ATO), zmniejszając liczbę fałszywych kont, redukując wskaźniki oszustw, obciążeń zwrotnych (tzw. chargebacków) i nieautoryzowanych transakcji;
  • zwiększa współczynniki konwersji o ponad 26%, jednocześnie zmniejszając liczbę fałszywych odrzuceń z powodu podejrzenia oszustwa;
  • pomaga budować wydajną pod względem operacyjnym i skalowalną platformę, redukując ręcznie weryfikowany ruch o 60% dzięki automatyzacji i lepszej precyzji klasyfikacji zagrożeń.

 

Zasilona kapitałem w wysokości 75 mln EUR (ponad 350 mln PLN) Grupa stawia na stworzenie hubu technologicznego nad Wisłą. Celem Nethone jest dalsze rozwijanie autorskiej technologii profilowania Know Your User (KYU).

Romain Mazeries, CEO MANGOPAY, komentuje: „Każda platforma musi mieć dogłębną wiedzę na temat swoich użytkowników w czasie rzeczywistym wzdłuż całej ścieżki klienta, aby skutecznie przeciwdziałać nadużyciom. Cieszymy się, że możemy powitać Nethone w Grupie i zaoferować zestaw zabezpieczeń przed oszustwami jako rozszerzenie naszej zyskującej na popularności infrastruktury płatniczej dla marketplace’ów”.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum