PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Gdzie w sieci kupujemy FMCG? Częściej na Allegro i w e-drogeriach niż w sieciach spożywczych

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2019 09:58

Gdzie w sieci kupujemy FMCG? Częściej na Allegro i w e-drogeriach niż w sieciach spożywczych Fot. Shutterstock.com

56 proc. Polaków kupiło produkty FMCG w internecie w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a blisko połowa z nich zrobiła to więcej niż jeden raz. Najczęściej e-zakupy robią kobiety w wieku 25 – 44 lata - wynika z raportu Nielsena pt. wE-COMMERCE.

 

Zakupów online FMCG dokonują najczęściej na portalach, np. Allegro, Zalando (37%), w e-drogeriach, np. Rossmann, Drogeria Natura, Super-Pharm (24%), w e-marketach, np. Tesco, Auchan, Carrefour, Frisco (18%), e-aptekach, np. DOZ (11%), e-perfumeriach, np. Notino, Sephora, Douglas (8%).

- Na zakupy FMCG w internecie poświęcamy średnio ok. 177 zł i niecałe 30 minut, choć co 4-tej osobie zajmuje to nieco dłużej. Wśród produktów spożywczych wybieramy przede wszystkim: kawę (61%), żywność dla zwierząt (58%) oraz herbatę (53%). W kosmetykach przeważają: żele pod prysznic (53%), perfumy i szampony (po 51%), zaś w chemii domowej: produkty do prania (64%), środki czystości (62%), a także płyny do naczyń (54%) - mówi Karolina Flaht - Soroka, Client Business Partner w firmie Nielsen.

Można się spodziewać, że liczba konsumentów kupujących FMCG online nadal będzie rosła – 56% aktualnie kupuje, natomiast zainteresowanie deklaruje 63% wszystkich internautów. Wzrost ten jest raczej umiarkowany, dlatego dalszego rozwoju sprzedaży online należy upatrywać nie tylko we wzroście penetracji, co również we wzroście częstotliwości zakupów. Dlaczego rozważamy zakupy FMCG online?

- Wygodna dostawa do domu bez konieczności dźwigania, szczególnie w przypadku zakupów w e-marketach (motyw dla 63% kupujących), atrakcyjne ceny produktów, najbardziej tych kupowanych w e-aptekach, e-perfumeriach czy na portalach (motyw około połowy kupujących), jak również oszczędność czasu, a także silna potrzeba rozsądnego kupowania, tzw. „smart shopping” to główne zalety kupowania przez internet, na jakie wskazują zwolennicy e-commerce w FMCG - podsumowuje autorka raportu.

Wciąż jednak część konsumentów nie dostrzega takich korzyści, zwracając jednocześnie uwagę na wady takie jak: brak możliwości dotknięcia, czy wypróbowania produktu przed zakupem oraz wysokie koszty dostawy. Wielu z nich przyznaje również, że sklepy internetowe są dla nich przede wszystkim źródłem informacji, odwiedzają je, ale nie dokonują zakupów, ponieważ chcą tylko zobaczyć, jak działają lub twierdzą, że nie znaleźli interesującego ich produktu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5732
Ilość aktualnych ofert: 516828

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.