Gemius tworzy narzędzie, które pomoże e-firmom w rozumieniu rynkowych trendów
Polscy e-przedsiębiorcy będą mogli porównać swoje wyniki z konkurencją bez ujawniania wrażliwych danych. W przyszłości dostaną podobne dane z zagranicy. Powstał gemiusShopMonitor, pierwsze tak dokładne badanie rynku e-commerce na świecie.
- Polski e-commerce potrzebuje punktu odniesienia, który nie tylko przyspieszy jego rozwój, ale też zwiększy bariery wejścia dla globalnych firm - tłumaczy Mateusz Gordon, International E-commerce Segment Manager, który w firmie Gemius odpowiada za rozwój nowego narzędzia. - Takim punktem może być zagregowany obraz rynku z podziałem na branże, umożliwiający porównanie się do innych i dzięki temu ulepszenie procesów sprzedażowych - dodaje.
Zdaniem Gordona, nowe narzędzie pomoże e-firmom w rozumieniu rynkowych trendów, a dzięki alertom, które będą sygnalizować, że efektywność sklepu z danego źródła spadła, umożliwi szybką reakcję na negatywne zmiany.
Przeczytaj także:
- Wyobraźmy sobie właściciela apteki internetowej, który obserwuje siedmioprocentowy wzrost sprzedaży suplementów diety w cenie powyżej 50 zł., której źródłem jest ruch, pochodzący z powiązanego z apteką bloga. Dzięki narzędziu gemiusShopMonitor może sprawdzić, czy owe 7 proc. to dobry wynik na tle konkurencji. Po raz pierwszy jego analiza nabierze szerszego kontekstu - podsumowuje.
Z kolei Paweł Fornalski, prezes IAI-Shop.com zwraca uwagę na to, że gemiusShopMonitor to narzędzie, którego rynek potrzebuje. - Standardem w analityce sklepów jest Google Analitycs. To doskonałe rozwiązanie, ale ma dwa mankamenty. Po pierwsze jest uniwersalne, więc, aby uzyskać z niego przydatne dane trzeba mieć sporą wiedzę, jak je skonfigurować. Drugim, nie mniej istotnym mankamentem jest zaangażowanie Google w dostarczanie ruchu i sprzedaż reklam. Przy braku transparentności do czego Google wykorzystuje informacje z Analyticsa stanowi to poważny argument do tego, aby sklepy miały swobodę wyboru i nie były skazane na jedno narzędzie. Sklepy powinny mieć alternatywę i dlatego zdecydowaliśmy się na zintegrowanie naszej platformy z nowym narzędziem firmy Gemius - mówi Paweł Fornalski.

- Nd 15:57 W Saragossie modne przychodzenie do barów w piżamach o godz. 6 rano w niedzielę
- Nd 09:56 Alibaba ma zapłacić 2,8 mld dolarów za naruszenie zasad konkurencji
- Nd 07:40 Co w e-commerce piszczy? Przypominamy najważniejsze wydarzenia tygodnia
- Nd 07:40 Jesteśmy po szczycie fali epidemii, ale liczba zakażeń nie będzie spadać szybko
- Nd 07:38 Ubiegły rok był dobry dla polskich start-upów
- Sb 16:02 W bytomskim centrum handlowym powstanie punkt szczepień
- Sb 15:58 TEDi najemcą nyskiej Dekady
- Sb 11:14 W Warszawie protest przedsiębiorców; policja zatrzymała Pawła Tanajno
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
Tesco znów zwalnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
-
Niebawem konsultacje ws. ROP. Przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.