Glovo przejmuje marki delivery, które planują wejść do Polski

- Glovo planuje zainwestować na rynkach afrykańskich dodatkowe 50 mln euro (60 mln USD) w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
- Lola Market oraz Mercadão, platformy dostaw na żądanie, to kolejne przejęcia Glovo.
Ekspansja w Afryce
Zwiększając ofertę w Ghanie i rozpoczynając działalność w Tunezji, Glovo jest dostępne łącznie w siedmiu krajach w Afryce. Szacuje się, że po rozszerzeniu działalności, około 6,5 miliona osób więcej będzie mogło uzyskać dostęp do aplikacji Glovo. Dotychczasowa inwestycja firmy w tym regionie jest warta łącznie 25 mln euro (30 mln USD). Firma planuje zainwestować dodatkowe 50 mln euro (60 mln USD) w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wszystko to w celu dalszego przyspieszenia ekspansji.
Po innych przejęciach dokonanych na początku tego roku w Europie Środkowo-Wschodniej, Glovo rozszerzyło swoją działalność na 23 kraje, a obecność w Afryce stanowi ponad 30 proc. zasięgu geograficznego firmy. W początkowej fazie nowej ekspansji firma planuje podwoić liczbę pracowników i zatrudnić kolejnych 200 ekspertów w całym regionie do końca 2022 roku.
Lola Market oraz Mercadão pod skrzydłami Glovo
Przejęcia kolejnych firm z branży delivery uzupełniają strategię rozwoju Glovo. Działania wzmacniają także dział Q-Commerce po niedawnych przejęciach części Delivery Hero w Europie Wschodniej i partnerstwie o wartości 100 mln euro ze szwajcarską firmą nieruchomościową Stoneweg. Zarówno Lola Market działająca na terenie Hiszpanii i Rumunii, jak i portugalska sieć Mercadão to platformy dostaw na żądanie. W swojej ofercie zrzeszają supermarkety, tradycyjne sklepy, jak i lokalne niezależne punkty partnerskie.
- Dostrzegamy ogromny potencjał na rynku artykułów spożywczych na żądanie, a obie firmy są silnymi lokalnymi graczami wzmacniającymi naszą ofertę Q-Commerce. Te przejęcia stanowią dla nas znaczący krok naprzód, jesteśmy teraz w stanie uwzględnić wszystkie główne aspekty związane z zakupami artykułów spożywczych na żądanie – mówi o transakcji Oscar Pierre, prezes i założyciel Glovo.
Obie marki zachowają swoją tożsamość i będą działać również niezależnie od Glovo oraz podlegać kierownictwu Gonçalo Soares da Costa, dyrektora generalnego Mercadão.
Po przejęciach Glovo wzmocni swoją pozycję konkurencyjną w Europie na kluczowych rynkach. Dział Q-Commerce firmy jest na dobrej drodze do osiągnięcia w tym roku rocznej wartości transakcji brutto (GTV) w wysokości ponad 300 mln euro i oczekuje, że do końca 2022 r. wzrośnie ona ponad trzykrotnie, przekraczając wskaźnik uruchomienia wynoszący 1 mld euro.