Glovo: Rosną zarobki naszych kurierów

- „Zobowiązanie wobec kurierów” („The Couriers Pledge”) to zestaw inicjatyw zwiększających standardy w zakresie świadczeń socjalnych, ubezpieczenia i wynagrodzenia dla kurierów świadczących usługi dla Glovo. Projekt ma także zwiększyć ich bezpieczeństwo i zaoferować dodatkowe możliwości rozwoju i nauki.
- W 6 polskich miastach platforma otworzyła Glovo Center, czyli punkty dla kurierów, w których mogą odpocząć, spotkać się, schronić przed deszczem czy uzyskać niezbędne informacje.
- 80% kurierów deklaruje, że jest zadowolona lub bardzo zadowolona z Glovo. Ponad 650 kurierów skorzystało już z darmowych szkoleń na platformie G-Learning.
Komfort kurierów i bezpieczeństwo socjalne
Kurierzy uzyskali dostęp do świadczeń socjalnych, dzięki którym otrzymują wsparcie finansowe w przypadku choroby czy narodzin dziecka, a także bezpłatne ubezpieczenie od nieszczęśliwego wypadku. Jednocześnie, aby zwiększyć komfort kurierów, Glovo uruchomiło w sześciu polskich miastach Glovo Center. Są to punkty, w których w wybrane dni tygodnia kurierzy mogą odpocząć, schronić się przed deszczem, ale także skorzystać ze wsparcia obecnych na miejscu pracowników Glovo. Z kolei osoby zainteresowane rozpoczęciem świadczenia usług kurierskich mogą tutaj przyjść i dowiedzieć się, jak przebiega proces rejestracji, wybrać partnera flotowego oraz odebrać sprzęt i rozpocząć działalność jeszcze tego samego dnia.
Wzrosły zarobki kurierów Glovo
Analizy Glovo przeprowadzone we wszystkich krajach, w których aktualnie wdrażane jest “Zobowiązanie wobec kurierów” wskazują, że średnie tygodniowe zarobki kurierów wzrosły o 10% w porównaniu z okresem przed wdrożeniem Zobowiązania. Projekt przekłada się globalnie także na zwiększoną satysfakcję kurierów - 80% z nich deklaruje, że jest zadowolona lub bardzo zadowolona ze świadczenia usług dla Glovo.
- W Glovo rozumiemy rosnące znaczenie pracy platformowej w nowoczesnej gospodarce. Oferuje ona elastyczność, która dla wielu osób stanowi kluczowy czynnik zachęcający do świadczenia usług za pośrednictwem platform. Jednocześnie chcemy zapewnić im bezpieczeństwo socjalne oraz możliwości nauki i rozwoju. Wdrażamy także szereg dodatkowych bonusów finansowych za efektywność pracy i liczbę zrealizowanych zamówień. Przekłada się to na wydłużenie średniego czasu świadczenia usług dla Glovo przez kurierów, którzy postrzegają nas jako coraz atrakcyjniejszego partnera - komentuje Adriana Jałocha, Senior Operations Manager w Glovo.
Liczne kanały kontaktu z kurierami i transparentność działań
W celu lepszego adresowania potrzeb kurierów, Glovo uruchomiło specjalną skrzynkę, za pomocą której mogą oni zgłaszać swoje pytania, ale także uwagi i zastrzeżenia dotyczące ich działalności. Glovo otrzymało dotychczas ponad 1600 zgłoszeń, z czego pozytywnie udało się rozwiązać aż 60% z nich. Platforma organizuje także cykliczne spotkania z kurierami oraz utrzymuje z nimi stały kontakt nie tylko poprzez dział obsługi, ale także komunikatory, m.in. wykorzystując grupy na Telegramie, co ułatwia i przyspiesza codzienną komunikację. Kurierzy mają także dostęp do licznych materiałów edukacyjnych z poradami dotyczącymi realizacji usług czy tłumaczących sposób funkcjonowania aplikacji.
G-Learning w Glovo
W ramach “Zobowiązania wobec kurierów” Glovo zapewnia kurierom darmowy dostęp do platformy edukacyjnej G-Learning. Dzięki niej kurierzy mają możliwość rozwijać swoje zainteresowania oraz zdobywać nowe i przydatne umiejętności. W Polsce z darmowych kursów G-Learning w ciągu ostatniego półrocza skorzystało już ponad 650 kurierów. Do najpopularniejszych kursów należą nauka business English oraz Excela.