Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Groclin zmieni nazwę na LESS. To dopiero początek ekspansji platformy online

Spółka CountMe – właściciel Less – zostanie kluczowym akcjonariuszem Groclinu. LESS_ platforma online, za pomocą której można kupić i sprzedać używane przedmioty od innych użytkowników w tym ubrania, elektronikę czy zabawki będzie znana pod nową nazwą  - Groclin. Do zarządu giełdowej spółki dołączył Mateusz Oleksiuk (zarazem prezes CountMe) i Wojciech Paczka, menedżer związany z LESS_.
Reklama

Na wskutek uchwał i podjętych podczas NWZ Groclinu, spółka ta przejmuje 100 proc. udziałów w spółkach CountMe i eGroclin w zamian za objęcie przez udziałowców tych spółek 107,1 mln akcji serii J Groclinu. Cena emisyjna akcji wyniosła 1 zł, co odpowiada kursowi z okresu kończącego zaangażowanie Groclinu w produkcję poszyć na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego. Jak wynika z przedstawionych przy transakcji opinii biegłego rewidenta oraz analiz zewnętrznych ekspertów (w przypadku CountMe – EY), wartość godziwa spółki eGroclin wynosi 10 mln zł, a wartość godziwa spółki CountMe sięga 102 mln zł.

Według założeń liderów spółki ekspansja produktowa, segmentowa czy geograficzna oznaczać będą dalsze, wielomilionowe inwestycje. Jednocześnie spółka zacznie generować przychody już w najbliższych miesiącach. Obecnie z powstałej w 2019 r. LESS_ korzysta niemal 800 tys. użytkowników, a od stworzenia LESS_ inwestorzy wyłożyli na rozwój tej spółki łącznie ponad 20 milionów złotych. Założycielami firmy są: inwestujący w nowe technologie Dawid Urban (znany też jako współtwórca Grupy CHIC) oraz Mateusz Oleksiuk (wcześniej menedżer w Deloitte). Wśród kluczowych inwestorów LESS_ są m.in. Robert Lewandowski, Krzysztof Pawiński (Grupa Maspex) oraz niektórzy z założycieli Allegro. –  Wkrótce ogłosimy plan strategiczny: pokażemy w nim, że w 2022 r. zaczniemy generować przychody w oparciu o bazę ponad 800 tysięcy użytkowników, jak i wyjaśnimy nasz pomysł na trwałe włączenie sprzedaży offline oraz silnego, ekologicznego komponentu z elementem nowych technologii w ideę LESS_. Rekrutujemy kolejnych menedżerów i specjalistów, dołączą do nas uznani menedżerowie z korporacyjnymi karierami w Żabka Polska czy Kross SA – podkreśla Wojciech Paczka, członek zarządu giełdowej spółki.

Dawid Urban dodaje, że giełdowy Less swoją działalność opierać będzie na dwóch liniach biznesowych.– Pierwsza to marka LESS_, gdzie skoncentrowane będą kompetencje technologiczne, odpowiadające za rozwój aplikacji i biznesu wokół odzieży oraz przedmiotów używanych. Druga linia biznesowa to branża rowerów elektrycznych – zaznacza Dawid Urban. Jednocześnie cała spółka będzie wciąż rozwijać swój potencjał w sferze megatrendów związanych z ekologią i gospodarką cyrkularną. Jej założyciele wierzą, że wraz z rozwojem świadomości idei „less waste” młode pokolenia będą coraz częściej masowo kupować i sprzedawać używane rzeczy w bezpieczny oraz sprawdzony sposób, a także stawiać na zeroemisyjny transport. Według branżowych analiz do 2023 r. komercyjny rynek sprzedaży samych używanych ubrań wzrośnie globalnie aż o ponad 75 proc., do 23 mld USD. Jednocześnie w 2028 r. cały rynek second hand ma być wart już 64 mld USD wobec 44 mld USD wartości rynku tzw. szybkich kolekcji (fast fashion) nowych ubrań. A to tylko mały fragment wartości sektora sprzedaży produktów z drugiej ręki.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.