GS1 Na FRSiH: Brak dobrych systemów identyfikacji produktów hamuje rozwój e-grocery (wideo)

Jej zdaniem, łączenie kanałów online i offline to warunek dalszego rozwoju na rynku detalicznym.
- Łączenie kanałów online i offline to ważny trend po pierwsze dlatego, że jest to trend globalny. Po drugie, klient jest omnikanałowy, dlatego jego kontakt z marką i kanał kontaktu zanika. Klient szuka online i kupuje offline, szuka offline i kupuje online. Kanały nie mają dla niego znaczenia. Dlatego sklepy detaliczne, sklepy convenience powinny podążać tym torem – mówi Magdalena Krasoń Wałęsiak.
- Bardzo mocno kibicuję e-grocery w Polsce, choć to jakiś ułamek tradycyjnej sprzedaży spożywczej. Myślę, że jedną z przeszkód rozwoju tego sektora jest to, że nie mamy dobrych danych produktowych, nie mamy podstawowych identyfikatorów produktów. Dlatego to co pokazujemy w sklepie offline niekoniecznie jesteśmy w stanie przenieść do sklepu online - tłumaczy.
Jak ocenia, przykładem łączenia kanałów jest Żabka, która otwiera swój „future store”, a także pozwala odbierać w swoich placówkach produkty zamówione w Zalando.
Firma GS1 brała udział w uruchomieniu pierwszego w Polsce sklepu bezobsługowego, sieci Bio Family.
- Trend bezobsługowych sklepów jest naturalny, choćby dlatego, że mamy coraz mniej pracowników. Tu z pomocą przychodzi technologia –kasy samoobsługowe skanują kody ean, które są naszym produktem – firmy GS1 – mówi Magdalena Krasoń Wałęsiak.