PARTNER PORTALU

I kw. w Zalando: więcej klientów, nowa kategoria produktów na półkach

Autor: dlahandlu.pl 8 maja 2018 15:39

I kw. w Zalando: więcej klientów, nowa kategoria produktów na półkach

W pierwszym kwartale 2018 roku Zalando SE odnotowało wzrost przychodów o 22 proc. do kwoty 1,196 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 0,4 mln euro. Spółka potwierdza całoroczne prognozy dotyczące wzrostu przychodów na poziomie 20-25% oraz skorygowanego zysku operacyjnego EBIT na poziomie od 220 do 270 mln euro. Zysk (strata) netto była na poziomie - 15 mln euro.

Rubin Ritter, członek zarządu Zalando  powiedział: „ Opóźniony początek sezonu wiosenno-letniego wywarł presję na branżę, jednak my zdecydowanie podążamy w kierunku realizacji naszych celów związanych ze wzrostem.”

W pierwszym kwartale Zalando wprowadziło w Niemczech kategorię „Beauty”: ponad 4000 produktów 130 różnych marek, głownie kosmetyków i preparatów do pielęgnacji skóry dla kobiet.

„Widzimy w tej kategorii doskonałą okazję do uzupełnienia naszego asortymentu i wzmocnienia pozycji Zalando jako miejsca docelowego związanego z modą i stylem życia” — powiedział Rubin Ritter.

Liczba aktywnych klientów zwiększyła się o 3,5 miliona (16,7%) do 23,9 miliona. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy każdy aktywny klient złożył średnio cztery zamówienia w Zalando. Średnia wartość jednego zamówienia spadła o 4,4 proc. do 60,3 euro. Klienci korzystali z Zalando głównie za pomocą urządzeń mobilnych; w pierwszym kwartale 2018 roku udział wizyt w serwisie z poziomu takich urządzeń osiągnął 76,6%. 

1 stycznia 2018 roku Zalando zmieniło wewnętrzną strukturę zarządzania. Obecnie nacisk kładziony jest przede wszystkim na kanały sprzedaży, a nie na regiony geograficzne. W związku z tym sprawozdawczość dotycząca segmentów została odpowiednio dopasowana. Zmiana ta zwiększa poziom odpowiedzialności związany z procesem podejmowania decyzji w poszczególnych kanałach sprzedaży. Zgodnie z nową strukturą, głównym kanałem sprzedaży jest nadal Fashion Store (sklepy internetowe Zalando). Segment „Inne” obejmuje „Offprice” (Zalando Lounge, sklepy outletowe i zarządzanie nadwyżkami), ofertę marek własnych zLabels oraz różne rozwijające się przedsięwzięcia biznesowe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9902
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    7,39

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.