PARTNER PORTALU

IGD: Dyskonty skazane na e-grocery, jeśli chcą zachować konkurencyjność

Autor: PB 15 kwietnia 2021 12:35

IGD: Dyskonty skazane na e-grocery, jeśli chcą zachować konkurencyjność Fot. Shutterstock

W ciągu następnych kilku lat e-commerce w sieciach dyskontów spożywczych prawdopodobnie pozostanie marginalny. Obecnie tylko ograniczona liczba dyskontów oferuje tę usługę, a operatorzy będą nadal koncentrować się na rentownym i wydajnym modelu sklepów fizycznych. Jednak wraz ze wzrostem rentowności w handlu online i wzrostem rozmiaru tego kanału, coraz więcej dyskontów będzie uruchamiać sklepy spożywcze – ocenia Maxime Delacour, starszy analityk w IGD Retail Analysis.

- Dyskonty w całej Europie, starając się spełniać oczekiwania konsumentów, powoli nadrabiają zaległości w e-commerce spożywczym. Wiele niedawnych partnerstw z firmami oferującymi dostawy „ostatniej mili” w całej Europie dowodzi, że transformacja online kanału jest nieunikniona i właśnie teraz nabiera tempa – mówi Maxime Delacour w raporcie „Quick commerce w dyskontach”.

Jego zdaniem, dyskonty nadal powstrzymują się od uruchamiania handlu elektronicznego w sklepach spożywczych z dwóch głównych powodów. Pierwszym z nich jest trudna do osiągnięcia rentownośc tego segmentu. Drugim natomiast fakt, że sieci przez lata optymalizowały swój fizyczny model sklepu, aby stać się jednym z najbardziej wydajnych i dochodowych operatorów w całej branży.

- Jednak zachowania zakupowe zmieniły się wraz z pandemią COVID-19. Wielu kupujących będzie nadal robić zakupy w internecie, a dyskonty będą musiały to uwzględnić, jeśli chcą pozostać istotnym graczem na rynku – mówi analityk.

Chociaż tylko kilka dyskontów uruchomiło własne usługi typu „kliknij i odbierz”, w tym Aldi UK, Action (Francja, Holandia) i B&M France, wiele z nich zdecydowało się na współpracę z firmami kurierskimi  „ostatniej mili”. - To bardzo szybki sposób na krótkoterminową wygraną w internetowym handlu spożywczym. Ograniczone inwestycje, szybkie tempo wdrażania oraz wysoka znajomość różnych firm dostawczych wśród kupujących okazały się wygodnym rozwiązaniem dla dyskontów pragnących uruchomić sklep spożywczy online – mówi Maxime Delacour.

- Glovo i Everli mają ambitne plany wobec Europy. Warto obserwować ich ekspansję, aby przewidzieć, gdzie dyskonty mogą potencjalnie zainicjować nowe partnerstwa – dodaje.

Jego zdaniem, w ciągu następnych kilku lat prawdopodobnie pozostanie marginalny, jednak z czasem coraz więcej dyskontów będzie uruchamiać sklepy spożywcze. - W dłuższej perspektywie będą występować duże różnice między rynkami, w zależności od stopnia penetracji kanału online. Prognozujemy, że online w sieciach dyskontowych w Wielkiej Brytanii będzie znacznie większy niż w przypadku tych działających w Niemczech, gdzie penetracja online jest 10 do 12 razy mniejsza niż w Wielkiej Brytanii – ocenia.

Według danych przedstawionych przez IGD, kanał dyskontowy w Europie jest drugim co do wielkości kanałem sprzedaży. Ze sprzedażą na poziomie 300 mld euro w 2020 r. stanowi 24 proc. rynku spożywczego. 




PARTNERZY SERWISU

partner serwisu partner serwisu partner serwisu



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9840
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.