Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

IGD: W 2022 roku możliwe konflikty między ofertą online i offline

IGD Retail Analysis przedstawił najważniejsze trendy w handlu detalicznym w 2022 roku. Poniżej przedstawiamy trzy z nich.
Reklama

Tarcia online-offline

Sprzedawcy będą nadal korzystać z technologii, aby wspierać wszystkich kupujących. Jednak, aby poprawić rentowność, detaliści mogą podejmować działania, które wywoływać mogą tarcia między zakupami online i offline.

- Sprzedawcy detaliczni mogą poprawić swoje rachunki zysków i strat online i zapewnić większą dokładność zamówień poprzez racjonalizację asortymentu i ukierunkowanie popytu na dochodowe produkty, wybierane podczas szybkich zakupów. Asortyment już jest ograniczony w przypadku dostaw tego samego dnia lub w ciągu godziny – mówi Szymon Mayhew, Kierownik Działu Online Retail Insight.

- Klienci kupujący online doświadczają ograniczonego wyboru, ponieważ asortymenty sklepów są wyznaczane przez algorytmy sprzedawców. Już teraz widzimy, że oferta obecna tylko w sklepach stacjonarnych ma zwiększyć zainteresowanie i poprawić całkowitą rentowność - dodaje.

Treść jest królem

Aby konkurować z takimi firmami jak Amazon i wyróżniać się na tle innych sprzedawców „brick and click” (sklepów stacjonarnych oraz internetowych), najważniejsza jest treść.

- Dzisiaj sprzedawcy detaliczni mogą polegać na algorytmach, aby być bardziej konkurencyjnymi pod względem ceny i wyboru. Mogą współpracować, aby zapewnić szybsze i wygodniejsze dostawy. Aby się wyróżniać, zwiększać częstotliwość, lojalność i sprzedaż, kluczowe znaczenie mają treści online – ocenia Szymon Mayhew. 

- W 2022 r. pojawi się więcej sprzedawców oferujących rozrywkę, transmisje na żywo i ulepszone treści produktowe – dodaje.

Q-commerce

Gracze Quick commerce dostarczają artykuły spożywcze i niezbędne produkty w mniej niż godzinę. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów przemysłu spożywczego i dóbr konsumpcyjnych, któremu sprzyjały znaczące inwestycje finansowe. 

- Ten segment będzie nadal się rozwijać i przyciągać coraz więcej kupujących. Sprzedawcy Quick commerce będą tworzyć superaplikacje, rozszerzać opcje personalizacji, wprowadzać własne marki i zwiększać lojalność poprzez programy członkowskie. Na zatłoczonym rynku pojawią się przejęcia i niepowodzenia, w wyniku których pojawi się kilku dominujących graczy – ocenia Szymon Mayhew.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.