Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

IKEA liczy na 100 tys. e-zamówień w ciągu roku od otwarcia nowego magazynu

IKEA otwiera nowe centrum dystrybucji do klienta w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego, które zapewni realizację zamówień składanych przez internet i wysyłanych bezpośrednio do klientów. Szacuje się, że takich zamówień będzie 100 tys. w ciągu pierwszego roku od otwarcia centrum. Dzięki nowemu rozwiązaniu logistycznemu firma poprawi jakość dostaw oraz czas realizacji zamówień do klientów.
Reklama

– Wprowadzając w Polsce sprzedaż przez internet, chcemy być pewni, że dysponujemy wydajną siecią dystrybucji, która będzie w stanie zagwarantować dostawy produktów do naszych klientów. Systematycznie rozwijamy nowe sposoby sprzedaży oraz pracujemy nad rozwiązaniami umożliwiającymi łatwe oraz komfortowe zakupy – podkreśla Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA Retail w Polsce.

Według statystyk GUS w 2017 roku 13 mln osób w wieku 16-74 lat (45% populacji) dokonywało zakupów przez internet. Od lutego 2017 roku produkty IKEA można kupić przez internet. Podczas zakupów internetowych klienci mogą zdecydować, czy chcą odebrać produkty w jednym z trzech punktów odbioru zamówień, czy też może zamówić produkty z dostawą bezpośrednio do domu. 
– Nowe polskie Centrum Dystrybucji do Klienta (CDC) zwiększy dostępność produktów IKEA dla naszych klientów. Ponadto dążymy do zapewnienia możliwie jak najkrótszego czasu dostawy produktów z CDC. Otwarcie centrum to bardzo ważne wydarzenie dla firmy IKEA, gdyż pozwoli nam na dotarcie do jeszcze większej grupy klientów – wyjaśnia Jason Crossland, Prezes IKEA Distribution Services S.A. w Polsce.

Nowe Centrum Dystrybucji do Klienta zajmie 22 500 m² istniejącej powierzchni magazynowej w Jarostach. Prowadzić je będzie zewnętrzny usługodawca – FM Logistic – z którym IKEA współpracuje od chwili uruchomienia Centrum Dystrybucji IKEA w 2001 roku. – Do realizacji usług zatrudniliśmy już pierwszych kilkadziesiąt osób, a w najbliższych miesiącach planujemy rekrutację kolejnych stu pracowników. Dokładamy wszelkich starań, by ten zespół cechował się wysokimi kwalifikacjami, niezbędnymi do utrzymania wysokiej jakość świadczonego przez nas serwisu. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż dzięki temu projektowi możemy przyczynić się do dalszego rozwoju regionu – mówi Piotr Sukiennik, prezes FM Logistics.

Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach wprowadza specjalne kartony, która zastąpią palety drewniane i stalowe. Każde zamówienie klienta będzie pakowane oddzielnie, w jedno lub kilka kartonowych pudeł. To nowe rozwiązanie poprawi jakość dostaw produktów IKEA, gdyż zapewni lepszą ich ochronę podczas transportu.

Od 2001 roku, centrum w Jarostach jest zarządzane przez zewnętrznego operatora – FM Logistic zatrudnia obecnie około 400 pracowników zajmujących się obsługą obiektu. Całkowita powierzchnia Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach wynosi 145 tys. m². Budynek obejmuje dwa zautomatyzowane magazyny wysokiego składowania: jeden o wysokości 22 m i pojemności 52,5 tys. m³, a drugi o wysokości 34 m i pojemności 90 tys. m³.

 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum