Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

InPost na EEC: E-commerce będzie szedł w kierunku zero-emisyjności

Przyszłość handlu będzie wyznaczać obecna transformacja w kierunku online oraz takie dostawy, które będą szybkie, wygodne i ekologiczne. Kierunkiem rozwoju będzie także technologia, np. zeroemisyjne dostawy w tunelach pod ziemią. Tego trendu już nic nie zatrzyma – mówił prezes InPost Rafał Brzoska podczas sesji Handel na nowo, która odbyła się w ramach EEC 2021.
Reklama

Jak tłumaczył Rafał Brzoska, firma InPost to nie tylko paczkomaty, ale cały serwis oparty o maszyny paczkowe.

- Paczkomat nie tyle jest strategią, co narzędziem. Wiele osób popełnia błąd myśląc, że wystarczy postawić paczkomat, aby osiągnąć sukces. Tak naprawdę paczkomat to 10-15 proc. tego, co udało nam się stworzyć jako InPost, w rozumieniu wyjątkowej usługi dla klienta końcowego – mówił rafał Brzoska.

Jego zdaniem, to tylko perspektywa czasu, kiedy handel online to będzie stanowił połowę całego rynku retail. - W Wlk. Brytanii jest to już niewiele poniżej 30 proc. W Polsce mamy jeszcze olbrzymi potencjał do zagospodarowania i to się wydarzy. Nie mam co do tegowątpliwości, bo jest to strukturalna zmiana po stronie popytu i podaży – mówił prezes InPostu.

Zwrócił uwagę na to, jak COVID-19 przyspieszył zmiany na rynku handlu detalicznego.

- Duzi gracze segmentu fashion, który najszybciej przechodzi tą transformację, czyli LPP, CCC, ale także międzynarodowe firmy jak Inditex czy H&M, wycofują się z wielkoformatowych placówek. Podobnie dzieje się w retalu spożywczym. To pokazuje, że retailerzy sami z siebie dokonują zmiany i przetasowań w swoim klasycznym porteflu – zaczynają zamykać sklepy – powiedział.

- Z drugiej strony widoczny jest efekt konsumenta końcowego, który preferuje online bo jest szybszy i wygodniejszy i odpowiada na dzisiejsze potrzeby społeczne. Mamy zatem dwa wektory idące w tę sama stronę. Ich siły się dodają, moim zdaniem już nie można zatrzymać tej adopcji e-commerce - dodał.

InPost odpowiada na te wyzwania poprzez tworzenie usługi typu „end to end”, która zapewni najszybszą formę dostawy. - Dzisiaj ponad 80 proc. konsumentów oczekuje szybkiej i pewnej dostawy. Dlatego na rynkach, na których działamy, np. we Francji, przyspieszamy dostawy. Dostawa same day i gwarantowany next day jest już standardem – tłumaczył.

To nie wszystko. Oprócz szybkiej dostawy, konsumenci oczekują dostawy najbardziej ekologicznej spośród wszystkich dostaw do wyboru. - 60 proc. konsumentów młodej generacji, między 15 a 24 rokiem życia wybiera ta dostawę która w ich mniemaniu jest bardziej ekologiczna. Dziś robimy wszystko, by ta najbardziej reprezentatywna dla nas grupa, która wyznacza trend na przyszłość, stanowiła 90 proc. – dodał.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.