Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Z InPostem nie tylko wyślesz, ale i zapłacisz

Usługa płatności rozwijana przez InPost ruszyła już w gronie "family and friends". Pierwsze transakcje dokonują się w tym systemie od dwóch tygodni, czyli tak jak zapowiadaliśmy w I kw. 2023  - przekazał Rafał Brzoska, założyciel InPostu.
Reklama

W ostatnim czasie usługa została wdrożna w testowych e-sklepach intrernetowych, które jako pierwsze mogły skorzystać z jej fukcjonalności.

- Mamy kolejkę chętnych do implementacji naszej usługi płatnościowej. Jesteśmy przekonani, że będzie to rewolucyjny produkt na rynku finansowym, zarówno z punktu widzenia prostoty dla konsumenta jak i poprawy konwersji dla e-sklepów - dodał Rafał Brzoska.

Finalna nazwa usługi to InPost a usługa została już przedstawiona grupie właścicieli e-sklepów. Usługa ma skrócić czas finalizacji zakupów online, bo płatność będzie dokonywana z poziomu aplikacji InPostu (do której dodać będzie można np. kartę bankową). Wybierając sposób płatności będzie można wskazać formę dostawy, czyli np. paczkomat, do którego ma trafić przesyłka. Finalizacja będzie wymagała jednego kliknięcia.

- Dla sklepów e-commerce to innowacyjna usługa, która skraca czas zakupów, poprawia konwersje klientów, zwiększa koszyk zakupowy oraz pozwala odzyskiwać porzucone koszyki - napisał w serwisie LinkedIn, po spotkaniu poświęconemu nowej usłudze wiceprezes InPostu ds. digitalu i strategii Szymon Wałach. Obecnie testuje ją 800 e-sklepów.

Początkowo płatności InPostu będą wdrażane na rynku polskim, ale oparte są one o aplikację więc jest to produkt uniwersalny, który w przyszłości może być wprowadzany i rozwijany na wszystkich rynkach, na których InPost jest obecny.

InPost uruchomił też sklep własny outofthebox.pl, gdzie InPost testował nowy system płatności. Firma nie planuje jednak rozwijania tego konceptu w ogólnodstępny marketplace z towarami dla klientów. Będzie to raczej platforma do testowania różnych rozwiązań, w tym programu lojalnościowego, który wkrótce ruszy.

Rafał Brzoska zapytany czy firma podobnie jak inni giganici technologiczni będzie zwalniać pracowników, powiedział, że wręcz odwrotnie - InPost będzie zatrudniać. - W 2023 roku liczba etatów w naszym dziale rozwoju technologii zwiększy sie o 500-600 etatów. Prowadzimy rekruracje w Polsce, Hiszpanii, Portugalii. Kładziemy duży nacisk na rozwijanie projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję, bo chemy być pionierem jeśli chodzi o implementację tej technologii - powiedział Rafał Brzoska. 

Jednocześnie dodał, że podpisałby się pod apelem nawołującym do tego, by prace nad rozwojem sztucznej intelogencji były prowadzone pod dużą kontrolą. Rozwój sztucznej intelogencji jest bowiem z jednej strony fascynujący a z drugiej przerażający. Trzeba go kontrolować, żebyśmy się w bliskiej przyszłości nie obudzili w świecie Terminatora - podsumował prezes InPost.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum