PARTNER PORTALU

InPost rusza z paczkomatami na podbój Europy. Czy zagrozi mu konkurencja?

Autor: dlahandlu.pl, PB 3 marca 2021 19:28

InPost rusza z paczkomatami na podbój Europy. Czy zagrozi mu konkurencja? Według prospektu emisyjnego InPostu, Polska jest krajem z największą liczbą paczkomatów w Europie. Zdecydowana większość z nich należy do InPost. Fot. materiały prasowe

Debiut na giełdzie w Amsterdamie i pozyskanie tą drogą środków na inwestycje, umowa z Amazonem na rynku polskim, ambitne plany rozwoju paczkomatów w Polsce i za granicą – można powiedzieć, że InPost przeżywa swoje pięć minut. Wszystko wskazuje na to, że nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Czy firma ma szanse zawojować zagraniczne rynki i zrealizować swoje plany?

Po 15 latach od powstania, w styczniu tego roku spółka InPost zadebiutowała na giełdzie w Amsterdamie. Można powiedzieć, że to zwieńczenie długiej drogi spółki, której historia pełna była wzlotów i upadków. Kapitał z IPO dał firmie zastrzyk gotówki na rozwój. Wartość oferty publicznej wyniosła niemal 3 mld euro, akcje sprzedawano w górnej granicy widełek cenowych, a sama sprzedaż akcji na rynku pierwotnym została skrócona o dwa dni, z powodu ogromnego popytu.

Wysyp e-commercowych IPO

Warto tu przypomnieć ubiegłoroczny debiut Allegro, którego oferta publiczna biła wszelkie rekordy oraz bardziej niepozorny debiut Answear.com. To, że firmy e-commerce coraz częściej wybierają IPO jako źródło finansowania swoich inwestycji może oznaczać, że e-handel zajmuje coraz ważniejszą pozycję w gospodarce.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego udział sprzedaży kanału e-commerce w handlu detalicznym wyniósł w kwietniu 2020 roku prawie 12 proc., a podczas kolejnej, listopadowej fali pandemii – 11,4 proc. Wynik ten jest dwukrotnie wyższy w stosunku do tego, który miał miejsce przed pandemią. W rekordowym okresie sprzedaż za pośrednictwem e-commerce w kategorii tekstylia, odzież, obuwie przekroczyła 60 proc. całości handlu detalicznego w tym obszarze, co oznaczało historyczną przewagę sprzedaży w tym kanale nad tą, która została zrealizowana przez stacjonarne punkty handlowe.

- Jeśli w dobie pandemii można mówić o jakichś zwycięzcach to na pewno jednym z takich, którzy w 2021 rok weszli z tarczą, jest e-commerce i to zarówno e-commerce B2C jak i B2B. Globalnie wiele digitalowych firm jest obecnych na giełdzie, a wejście do tej ligi naszych cyfrowych graczy, czyli Allegro i InPost, faktycznie potwierdza ich siłę i świetne perspektywy rozwoju – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca Mobile Institute.

- Te perspektywy dotyczą całego sektora e-commerce. Mówi się, że sama konsumencka część handlu online mogła osiągnąć w 2020 roku wartość rzędu 100 mld zł. Jeśli tak się nie stało to tę granicę przekroczy najpewniej w pierwszym kwartale 2021 roku. Jedynie 20% badanych przez nas internautów deklaruje, że nie zwiększyło wydatków w Internecie. Pozostali, czyli 8 na 10 konsumentów, przyznają, że w ostatnim roku zwiększyli swoje wydatki w e-commerce, zaczęli kupować w tym kanale albo mają zamiar zrobić to w tym roku – dodaje.

Polska to za mało

Pandemia z pewnością przysłużyła się spółce InPost, jednak firma rozwijała się już wcześniej. Okres lockdownów to tylko trampolina, która może szybciej wynieść paczkomatowego giganta wzwyż.

Czytaj całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8214

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,49

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,75

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.