Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Brzoska na EEC2021: Rozwój e-grocery 1 z 5 elementów napędzających wzrost e-commerce

InPost zainstaluje w tym roku ponad 5 tys. paczkomatów, z czego 60 proc. na wsiach – mówił prezes InPostu Rafał Brzoska podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Jak poinformował, poprzez InPost zamawia 15 mln klientów, firma chce zagospodarować kolejne 13 mln.
Reklama
  • Rafał Brzoska, prezes InPostu, podczas sesji Handel na nowo, przedstawił pięć elementów, które będą napędzać wzrost e-commerce.
  • Są to: aktywizacja nowych użytkowników, którzy nie mieli jeszcze do czynienia z handlem online, rozwój e-grocery, platformy sprzedaży rzeczy używanych, personalizacja z wykorzystaniem technologii VR i AR oraz działalność przyjazna środowisku.  

 

Nowe tereny

- Mam wrażenie że bardzo wiele firm skupia się na kliencie już wyedukowanym. Kliencie, który już wszedł na rynek i nie boi się zamówić trzech par butów, bo wie, że może je zwrócić i dostać pieniądze z powrotem. Największy, nieodkryty potencjał jest jednak tam, gdzie są klienci, którzy jeszcze nie mieli okazji dotknąć e-commerce – mówił Rafał Brzoska podczas EEC2021.

W tym roku InPost zamierza zainstalować ponad 5 tys. paczkomatów. - 60 proc. z nich zainstalujemy na wsiach, w których będzie to pierwsza maszyna. Dla nas każda maszyna rozlokowana w miejscowościach wiejskich rośnie szybciej niż w miejskich – zdradził prezes InPost.

Jak tłumaczył, w ten sposób firma aktywizuje nowych użytkowników i przyciąga ich do sprzedających w internecie. - To my pompujemy przychody sklepów internetowych – mówił.

- Mamy 15 mln osób zamawiających w sieci InPostu, kolejne 13 mln należy zagospodarować - dodał.

E-grocery czeka na dobrą obsługę

Kolejnym elementem, który będzie paliwem rozwoju handlu online to e-grocery. - Nikt do tej pory tego dobrze w Polsce nie zrobił. Polski rynek ,który często jest nazywany najszybciej rosnącym rynkiem w UE, ma udział e-grocery na poziomie mniejszym niż pół proc. We Francji jest to 11 proc., a w UK 12 proc. Nie dogonimy tego bez rozwiązania dostawy żywności zamawianej w online – tłumaczył Rafał Brzoska.

- Jest to mój konik. Patrząc na pilotaż, który wystartował wspólnie z Makro dwa miesiące temu w Warszawie, już teraz widzimy preferencje klientów. Ile klientów chce dostawy następnego, ile tego samego dnia, a jak niewiele klientów preferuje szybkie dostawy do 60 minut – dodał.

Rzeczy używane, technologie, ekologia

Trzecie paliwo e-commerce to rynek C2C, czyli rynek produktów używanych. – Rośnie liczba platform typu marketplace, które skupiają się wyłącznie na sprzedaży używanych ubrań czy małej elektroniki. Już teraz widać na tym rynku kilka jednorożców, i myślę, że będzie ich jeszcze więcej – wymieniał prezes InPost.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.