InPost uczestnikiem projektu inteligentnego miasta

Autor: pr, dlahandlu.pl 10 grudnia 2020 11:20

InPost sfinalizował porozumienia na usługę Urząd24 z kolejnymi miastami – dedykowane Paczkomaty staną w Dąbrowie Górniczej oraz w mniejszych miejscowościach Pruszkowie i Chojnicach. Mieszkańcy będą mogli załatwić sprawy urzędowe w sposób bezkontaktowy.

Obecnie specjalistyczne Paczkomaty dostępne są przy urzędach miasta i starostwach w: Krakowie, Gdyni, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie, Brodnicy, Wolsztynie, Koszalinie, Poświętnem oraz Kaliszu.

„Idea inteligentnego miasta to rozwiązania, które wdrażają przyszłościowo patrzące władze miasta oraz urzędnicy miejscy. Ułatwienia dla mieszkańców w ramach bezkontaktowej służby cywilnej to ważne elementy nie tylko ze względu na pandemię koronawirusa. To także oszczędności kosztów dla budżetów samorządowych, szybsze załatwianie spraw obywateli, a przede wszystkim nowe możliwości usług. Jestem przekonany, że w ciągu kilku lat nasze Paczkomaty z usługą Urząd24 będą stały przy każdym nowoczesnym urzędzie załatwiającym sprawy mieszkańców" – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost.

Za pośrednictwem urządzenia w Dąbrowie Górniczej będzie można składać i odbierać dokumenty w sprawach dotyczących:

·  Rejestracji używanego pojazdu

·  Rejestracji pojazdu fabrycznie nowego

·  Rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy

·  Rejestracji pojazdu zabytkowego

·  Wyrejestrowania/ zbycia pojazdu

·  Wymiany dowodu rejestracyjnego

·   Wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nalepki kontrolnej, znaku legalizacyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych

·   Czasowej  rejestracji pojazdu na wniosek strony

·    Czasowego wycofania pojazdu z ruchu

·    Wydania zaświadczenia z ewidencji pojazdów

„Dokumenty do urzędu mieszkańcy będą mogli nadawać w każdym Paczkomacie na terenie miasta. W tym celu należy wejść na stronę internetową urzędu miasta lub na urzad24.inpost.pl/umdabrowagornicza, gdzie zamieszczony będzie formularz do wypełnienia. Należy uiścić opłatę i wydrukować etykietę nadawczą oraz spakować dokumenty. Umieszczona w wybranym Paczkomacie koperta trafi następnie do wydziału odpowiedzialnego za realizację sprawy. Dokumentację zwrotną natomiast będzie można odebrać w Paczkomacie zlokalizowanym przy urzędzie przy wejściu głównym (ul. Graniczna 21)  ̶  jeśli dana sprawa dopuszcza taką opcję – lub osobiście. Informację o możliwości osobistego odbioru dokumentów przekaże urzędnik, który skontaktuje się z mieszkańcem telefonicznie. Jeśli dokumenty będą do odbioru w Paczkomacie, mieszkaniec otrzyma wiadomość e-mail oraz powiadomienie w aplikacji mobilnej i/lub SMS na dane podane w formularzu. W powiadomieniach będzie podany kod odbioru oraz termin maksymalny odbioru w Paczkomacie urzędowym" – mówi Paweł Gradzik, Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich z Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    6,60

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.