Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

InPost: W dużych miastach każdy klient ma do paczkomatu 200-300 metrów

Sieć Paczkomatów firmy InPost jest tak rozległa, że klient w dużych polskich miastach nie ma potrzeby jechać do do niego samochodem, bo średnio ma do swojego urządzenia 200-300 metrów – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. Jak dodaje, jeden Paczkomat ogranicza emisję CO² z tytułu dostaw średnio o 75 procent.
Reklama
  • Tylko w ubiegłym roku dzięki naszym rozwiązaniom zaoszczędziliśmy w całej Europie blisko 100 mln litrów paliwa – mówi Rafał Brzoska.
  • Autorzy opublikowanego właśnie raportu „Green Last Mile Europe 2022” wskazują Paczkomaty® InPost jako najbardziej zrównoważony sposób dostawy w modelu out-of-home.
  • Tylko w 2020 roku w samej Polsce dostawy do Paczkomatów® ograniczyły emisję dwutlenku węgla o ponad 180 000 ton.

 

Ostatnia mila emituje CO2

Jak pokazują analizy rynkowe, dostawy ostatniej mili (na końcowym etapie podróży paczki z centrum dystrybucyjnego pod „drzwi” klienta) mają największy udział w emisji CO² w procesie obsługi logistycznej e-commerce. Autorzy opublikowanego właśnie raportu „Green Last Mile Europe 2022” oceniają, że najszybciej można ją zredukować poprzez jak najszersze edukowanie konsumentów oraz szerokie wdrożenie dostaw out-of-home. To klucz do sukcesu, ponieważ jeden Paczkomat® redukuje rocznie aż 13 845 kg CO², co odpowiada oczyszczaniu atmosfery przez 2769 drzew.

– Chcemy zmieniać nastawienie społeczeństwa i przekonać, że jako konsumenci musimy dbać o środowisko, bo jest to dbałość o naszą wspólną przyszłość. Paczkomaty® to najbardziej ekologiczna forma dostaw zakupów online. Ograniczamy dzięki nim nie tylko emisję setek tysięcy ton CO², ale także znacznie ograniczamy ruch samochodów kurierskich na ulicach europejskich miast. Jeden kurier dystrybuujący przesyłki do Paczkomatów®, dostarcza ich ok 1000 w ciągu dnia pracy, odwiedzając od 4 do 5 adresów, natomiast jeden kurier w tradycyjnej formule door-to-door dostarcza średnio 75 przesyłek w ciągu tego samego dnia pracy. Tylko w ubiegłym roku dzięki naszym rozwiązaniom zaoszczędziliśmy w całej Europie blisko 100 mln litrów paliwa, a wraz z rozwojem liczby Paczkomatów® ta oszczędność będzie rosnąć. Sieć Paczkomatów® jest tak rozległa, że klient w dużych polskich miastach nie ma potrzeby jechać do Paczkomatu® samochodem, bo średnio ma do swojego urządzenia 200-300 metrów. Paczkomat® ogranicza emisję CO² z tytułu dostaw średnio o 75 procent. Wkrótce to rozwiązanie będzie dostępne także dla setek milionów europejskich konsumentów. W Polsce to już dziś prawdziwa ekologiczna relwolucja. I chcemy z nią iść dalej i rozwijamy nasze sieci Paczkomatów® w całej Europie, gdzie łącznie mamy ich ponad 21 tysięcy. Naszą ambicją jest teraz, aby konsumenci w krajach Europy Zachodniej również mogli brać aktywny udział w tej ekologicznej rewolucji – mówi Rafał Brzoska, założycie i prezes Grupy InPost.

Oprócz szczegółowych informacji na temat proekologicznej roli Paczkomatów® InPost, w raporcie znaleźć można liczne zielone inicjatywy podejmowane przez wszystkich uczestników sektora logistyki i CEP (ang. courier, express & parcel), a także analizy wpływu dostaw ostatniej mili na środowisko oraz kluczowe trendy i działania służące ochronie planety.

Jak dokumentuje raport, obecnemu wzrostowi branży CEP związanemu z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce, towarzyszy szybki wzrost liczby pojazdów dostawczych, a tym samym wzrost emitowanego przez wzmożone dostawy door-to-door, śladu węglowego. W 2032 roku poziom słanego w ten sposób do atmosfery CO² może wynieść nawet 5,5 miliona ton. Na szczęście eksperci uspokajają, że jeśli zaczniemy wprowadzać działania proekologiczne, to zaledwie w ciągu dekady mamy szansę zmniejszyć ślad węglowy aż o ponad 91%. 

Zielona dostawa out-of-home

Autorzy raportu wskazują Paczkomaty® InPost jako najbardziej zrównoważony sposób dostawy w modelu out-of-home. Tylko w 2020 roku w samej Polsce dostawy do Paczkomatów® ograniczyły emisję dwutlenku węgla o ponad 180 000 ton.

Edukacyjny charakter programu „InPost Green City"

Autorzy raportu „Green Last Mile Europe 2022” zauważają, że jednym z kluczowych czynników powodzenia jest edukacja konsumentów, a InPost już od 2021 roku odnosi na tym polu liczne sukcesy, realizując innowacyjny program dla największych i średnich miast Polski pod hasłem „InPost Green City", wspierający ich rozwój zgodnie z ideą „smart city”. Obecnie jest nim objętych 30 miast. Celem inicjatorów programu jest nie tylko ograniczenie, dzięki Paczkomatom® i elektrycznej flocie, emisji CO² oraz ruchu samochodowego w centrach miast, lecz w dużej części wspieranie zmian zachowań konsumentów i pomaganie samorządom w edukacji proekologicznej mieszkańców.  

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (18)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.