Instagram od marca wstrzymuje "zakupy na żywo"

Nie oznacza to jednak, że Meta generalnie wycofuje się z sektora e-commerce. 90 procent użytkowników śledzi co najmniej jedną firmę na Instagramie. Jak informuje firma: "zamiast tego należy skupić się bardziej na obszarze reklamy". Reklamy sklepowe i kampanie zakupowe mają być promowane. Dodatkowo ma zostać usprawniony check-out, tak aby użytkownicy mogli kupować produkty bezpośrednio w relacjach, w feedach czy w rolkach.
Czy zakupy na żywo nie działają w Europie?
Koncepcja zakupów na żywo wydaje się mieć trudności w krajach zachodnich - w Europie i USA. Na rynkach azjatyckich zakupy na żywo są bardzo popularne w aplikacjach takich jak WeChat, Taobao Live i Douyin (chiński TikTok). W trakcie pandemii trend przesunął się na zachód i został nawet okrzyknięty przyszłością e-commerce. Ale pandemia najwyraźniej stworzyła zniekształcony obraz. W czasach, gdy e-commerce ogólnie rozwijał się ogromnie, zakupy na żywo nadal stanowiły tylko około pięciu procent w USA.