PARTNER PORTALU

Instagram pozwala na wdrożenie chatbotów w komunikacji marka-klient

Autor: EK 17 czerwca 2021 10:40

Instagram pozwala na wdrożenie chatbotów w komunikacji marka-klient fot. Instagram stanie się kanałem zakupowym, nie tylko inspiracyjnym, Koda Bots

Najnowsze zmiany na Instagramie pozwolą na wdrożenie chatbotów w komunikacji marek
z użytkownikami serwisu przy użyciu Direct Messages.

Automatyczne odpowiadanie i wysyłanie do użytkowników wiadomości po dodaniu przez nich komentarza pod postem to tylko początek możliwości, jakie firmy i marki zyskają dzięki wdrożeniu chatbota na swoim profilu instagramowym. Automatyczna wiadomość będzie mogła być wysłania do użytkownika także wtedy, gdy wspomni on markę w swoich Stories. Kolejnym aspektem jest możliwość obsługi protokołu Handover, który umożliwia podział konwersacji w skrzynce odbiorczej na obsługiwane przez użytkownika i przez chatbota. Rozmowy z chatbotem, w obsługę których włączy się konsultant czy moderator, zostaną automatycznie przeniesione do odpowiedniej skrzynki. Podczas automatyzacji komunikacji z użytkownikami Instagrama obowiązywać będzie taka sama polityka, jak w przypadku wiadomości messenger’owych.

KODA Bots i Tpay stworzyły narzędzie do do finalizowania transakcji podczas rozmowy użytkownika z chatbotem w połowie maja br. Użytkownik nie musi przenosić się na stronę internetową sklepu czy do marketplace – płaci w chatbocie, podając kod BLIK, autoryzowany w aplikacji mobilnej swojego banku. Chatbot dopyta go o rozmiar, kolor czy dane do wysyłki, proces zakupowy skróci się do minimum, a użytkownik może kontynuować rozmowę lub przeszukiwanie serwisu. Biorąc pod uwagę sposób, w jaki konsumowany jest Instagram i to, że dla bardzo wielu marek jest swoistym, wirtualnym showroomem, konwersja sprzedaży może być naprawdę wysoka – oglądając dany post użytkownik będzie mógł zainicjować i sfinalizować zakup w bocie na profilu marki, bez przenoszenia się na zewnętrzną stronę internetową sklepu, po czym zupełnie płynnie kontynuować przeglądanie serwisu.

Serwis znajduje się obecnie w pierwszej fazie globalnego wdrażania funkcji Instagram Messaging. Konta na Instagramie z liczbą obserwujących powyżej 10 000 i poniżej 100 000 mają już opcję łączenia się z API. Instagram planuje rozszerzyć tę opcję na konta z liczbą obserwujących od 1000 do 100 tys. osób w kolejnej fazie (w lipcu br.), a pozostałe konta w ostatnim etapie, planowanym na koniec III kwartału 2021.

Na Instagramie użytkownicy, którzy oznaczają daną markę na Stories albo reagują na Stories marki, są potężną grupą, komunikację do której chatbot może w pełni zautomatyzować. Dzięki Handover Protocol, wiadomości wymieniane automatycznie między chatbotem a użytkownikiem trafiają do osobnej skrzynki, co pozwala moderatorom na sprawną pracę. Gdy użytkownik przejdzie w tryb rozmowy z moderatorem, rozmowa kierowana jest do skrzynki głównej.
Instagram to społeczność głównie ludzi młodych, bo 71% użytkowników ma mniej niż 35 lat. Wg danych serwisu 90% użytkowników śledzi co najmniej jedną firmę, a 80% osób korzystających z serwisu decyduje, czy kupić produkt lub usługę przez Instagram.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10249
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    5,49

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.