Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Intenson idzie po 2,5 mln zł z akcji crovdinvestingowej

Intenson w I kwartał 2022 r. zrównoważył spadek przychodów z rynku ukraińskiego dynamicznym wzrostem sprzedaży online. Teraz rusza z kampanią crowdinvestingową. Celem jest 2,5 mln zł. Spółka chce rozwijać kanał e-commerce, który tylko w ubiegłym roku odnotował 270% wzrostu, rozszerzyć portfolio produktów i wejść na największy rynek superfoods na świecie, czyli USA.
Reklama
  • Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł duże zmiany, ponieważ Ukraina była dla Intensona znaczącym rynkiem eksportowym.
  • Dynamiczny rozwój kanału e-commerce oraz wzmocnienie działań na innych rynkach zagranicznych pozwoliły spółce pozostać na ścieżce wzrostu i po trzech miesiącach tego roku osiągnąć ponad 8 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz podwoić wskaźnik EBITDA rdr.

 

– Stawiamy na dywersyfikację kanałów sprzedaży, inwestujemy w rozwój i reagujemy na bieżące potrzeby konsumentów. Od kilku lat skutecznie zwiększamy przychody ze sprzedaży oraz zyski. Jako producent superfoods w Polsce i eksporter do 30 krajów, stawaliśmy już przed różnymi wyzwaniami biznesowymi, ale budujemy na tym nasze doświadczenie – mówi Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson.

Crowdinvesting - pierwszy krok w kierunku upublicznienia spółki

W maju rozpocznie się emisja akcji w crowdfundingu udziałowym. Dodatkowy kapitał pozyskany w crowdinvestingu może wesprzeć spółkę w realizacji planów dalszego rozwoju. 

Spółka dziś jest obecna m.in. w Niemczech, wskazywanych w raportach jako największy rynek superfoods w Europie i jeden z największych na świecie. Na pierwszym miejscu w raportach pojawia się rynek USA oraz kraje Ameryki Północnej. Intenson planuje pojawić się także na tym kontynencie i rozwijać dystrybucję w Stanach Zjednoczonych. Innym, dynamicznie rozwijającym się kanałem sprzedaży, jest sprzedaż online. W ubiegłym roku e-commerce w Intensonie odnotował aż 270% wzrostu, dlatego spółka zamierza inwestować w dalszy rozwój sklepu internetowego. 

Giełdowe plany Intenson

Michał Lasocki, prezes spółki, poza emisją crowdinvestingową myśli już także o debiucie na polskiej giełdzie. Choć większość spółek po etapie crowdfundingu planuje wejście na NewConnect, Intenson nie wyklucza też debiutu od razu na rynku głównym. 

– Przychody spółki ze sprzedaży produktów rosną, przy czym cały czas mamy przed sobą opcję zwiększenia produkcji, ponieważ wykorzystujemy tylko częściowo możliwości naszego zakładu. Eksport daje nam ekspozycję na chłonne i rozwojowe rynki, a wciąż jeszcze nie wiemy, na ile zapotrzebowanie na nasze produkty może wzrosnąć po wejściu do USA. Cały czas widzimy potencjał na rozwój, stąd w przyszłości rozważamy wejście na giełdę, a przy naszej skali działalności bierzemy pod uwagę od razu duży parkiet. Ta decyzja jest oczywiście zależna od przyszłej sytuacji spółki, otoczenia rynkowego i spełnienia wymogów regulacyjnych – mówi Michał Lasocki.

W 2021 roku przychody firmy wyniosły ponad 30 mln zł. Spółce udało się m.in. poprawić rentowność i wskaźnik EBIDTA. W tym roku spółka prognozuje przychody na poziomie ponad 37 mln zł, a w kolejnym – 52 mln zł. 

Pionierzy na rynku superfoods

Superfoods Intensona pojawiły się w sprzedaży w 2011, wówczas była to jedna z pierwszych marek zdrowej żywności na polskim rynku. Swoje sukcesy spółka zawdzięcza m.in. zaangażowaniu w prace badawcze i prawdziwie innowacyjnemu podejściu. Rozwija własny dział R&D, który odpowiada za innowacyjne formulacje i kategorie produktowe. 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum